• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-47916

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

گردشگری دفاع مقدس از اولویت های استان فارس باشد/ تسریع در ساخت مقبره شهدای گمنام در پاسارگاد

گردشگری دفاع مقدس از اولویت های استان فارس باشد/
تسریع در ساخت مقبره شهدای گمنام در پاسارگاد

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، فارس را استان گردشگری دفاع مقدس خواند و خواستار ساخت هرچه سریعتر مقبره شهدای گمنام در نزدیکی مقبره کورش شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، سردار سید محمد باقرزاده عصر چهارشنبه 25 مرداد در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مقبره شهدای گمنام در مکانی دور از آرامگاه کورش جانمایی شده و به هیچ عنوان آسیبی به بافت این اثر تاریخی نخواهد زد.

وی با بیان اینکه فارس استانی توریستی است و باید بخشی از مفاهیم دفاع مقدس را از این راه منتقل کند، تاکید کرد: رفتارهای هنجارشکنانه و پلشتی‌هایی که گاهی در مقبره کورش اتفاق می‌افتد اصلا در شان جایگاه فارس نیست چرا که کمی آن‌طرف‌تر مقبره شهدای گمنام شهرستان پاسارگاد درحال ساخت است .

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از حواشی پیش آمده هنگام دفن شهدای گمنام در مقبره کورش انتقاد کرد واز استاندار فارس خواست به گردشگری دفاع مقدس اهتمام ویژه ورزد و با استفاده از اختیارات خود هرچه سریعتر نسبت به جانمایی و ساخت مقبره شهدای گمنام در این محدوده اقدام کند .

باقرزاده اضافه کرد: جریان سازی فرهنگی در حوزه دفاع مقدس بسیار مهم است ودستگاه‌های متولی فرهنگ نقش مهمی در این امر دارند .

وی به نقش بی‌بدیل مردم فارس در دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: بخش قطوری از کتاب دفاع مقدس را مردم فارس نوشته‌اند، بنابراین متولیان فرهنگ فارس باید به جریان سازی دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای داشته باشند .

به گفته فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد نیروهای مسلح، مقبره‌های شهدای گمنام نباید صرفا دکوری بوده بلکه باید فضایی جاذب برای تمام گروه‌ها خصوصا جوانان باشد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: بازکاوی بیش از 80 عملیات دفاع مقدس، برگزاری شب‌های خاطره و شب‌های نقد دفاع مقدس از مواردی است که باید در بقاع شهدای گمنام برگزار شود.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha