• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-51638

معاون آموزشی دانشگاه شیراز اعلام کرد:

رقابت 42 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد استان فارس/ کاهش 17 درصدی متقاضیان

رقابت 42 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد استان فارس/
کاهش 17 درصدی متقاضیان

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس از ثبت نام 42 هزار نفر برای شرکت در کنکور کارشناسی ارش در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایسنا مطنقه‌ی فارس، سید محسن تقوی یکشنبه 2 اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: امسال تعداد 791 هزار نفر متقاضی در کنکور کارشناسی ارشد کشور ثبت‌نام کرده‌اند که 42 هزار نفر آنها مربوط به استان فارس است.

تقوی تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده در شیراز را 32 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: علاوه بر شیراز در شهرهای کازرون، جهرم، فسا، لار و اقلید نیز همزمان با سراسر کشور، آزمون کنکور کارشناسی ارشد برگزار خواهد شد.

او با یادآوری اینکه زمان برگزاری این آزمون روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت تعیین شده است، گفت: کارت ورود به جلسه‌ی آزمون برای کسانیکه ثبت‌نام کرده‌اند از دوشنبه سوم اردیبهشت بر روی خروجی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت و افراد می‌توانند با مراجعه به این نشانی کارت خود را دریافت کنند.

وي تصريح كرد: چنانچه در كارت هاي داوطلبان اشتباهي وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در مجتمع فرهنگي رفاهي دانشگاه شيراز واقع در خيابان ساحلي غربي با حضور نمايندگان سازمان سنجش داير است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با بیان اینکه امسال با کاهش 17 درصدي آمار داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد در کشور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته 950 هزار متقاضی ثبت‌نام کرده بودند که این تعداد امسال به 791 هزار نفر رسیده است.

تقوی با اشاره به حساسيت بالاي كنكور سراسري كارشناسي ارشد و تأكيد بر برگزاري صحيح و سالم آن بيان داشت: دانشگاه شيراز در ساليان گذشته با همه توان اين آزمون را برگزار كرده و موفق شده است لوح تقدير سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاري كنكور از آن خود كند.

نماينده تام‌الاختيار سازمان سنجش در استان فارس تاکید کرد که داوطلبان باید در نوبت صبح قبل از ساعت 7 و در نوبت عصر، قبل از ساعت 14 در محل برگزاری کنکور حاضر باشند.

به گزارش ایسنا، محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد برای داوطلبان براساس اطلاعات اعلام شده از سوی آنان، بر روی کارت‌ها درج شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha