• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-118402

توسعه کتابخوانی در جامعه با تلاش کتابداران فراهم می شود

توسعه کتابخوانی در جامعه با تلاش کتابداران فراهم می شود

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابدار را مهمترین عامل در کتابخانه‌ها دانست و گفت: روند پیشرفت و توسعه کتابخوانی در جامعه مستقیماً با تلاش کتابداران فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، اسماعیل شفاعی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان که در سالن اجتماعات شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد، توسعه کتابخوانی را لازمه حرکت درست در مسیر دانایی عنوان کرد.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود:فرهنگ کتاب‌خوانی باید در جامعه نهادینه شود تا راه توسعه و پیشرفت هموار شود.

شفاعی با بیان اینکه با اجرای مسابقه‌های کتابخوانی روند آمار کتابخوانی در جامعه گسترش خواهد یافت، گفت: در خرداد ۹۳، تیم جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت افزایش سرانه کتابخوانی شروع به کار کرده و سیاست هشت گانه در این تیم ابلاغ و اتفاقات خوبی در جامعه رقم خورد.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابدار را مهمترین عامل در کتابخانه‌ها دانست و تصریح کرد: روند پیشرفت و توسعه کتابخوانی در جامعه مستقیماً با تلاش کتابداران فراهم خواهد شد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: کتابدار مشاور امین در جامعه  است، اضافه کرد: کتابداران مشاور در معرفی کتاب به مخاطبان بوده و در روند توسعه‌ و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: ارتقا وضعیت معیشتی و بیمه پرسنل کتابخانه‌ها از سیاست‌های دولت بود که خوشبخاته با تلاش مسئولان امر وضعیت مطلوبی نسبت به گذشته دارد.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل در کتابخانه‌های کشور در حال فعالیت و خدمات رسانی به جامعه هستند گفت: رفع دغدغه‌های مطالعه، ساماندهی پرسنل کتابخانه‌ها، پرهیز از آمارسازی و رعایت اخلاق و ... از دیگر سیاست‌های این نهاد است. شفاعی اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دنبال آمارسازی نیستیم.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به عدم جهت گیری حوزه فرهنگی نسبت به مسائل سیاسی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی نباید مباحث سیاسی در فعالیت‌های کتابخانه‌ها رسوخ یابد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های زهرا بدن آرا سرپرست کتابخانه های استان، هادی نوری به‌عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان گیلان معرفی شد.

 

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha