• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-132639

كشف محموله‌های 15 میلیاردی دام و طیور در رودبار

كشف محموله‌های 15 میلیاردی دام و طیور در رودبار

فرمانده انتظامی رودبار از کشف 69 هزار و 400 قطعه مرغ زنده و 16 رأس دام فاقد مجوز حمل طی یك ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا فیضی در گفت ‌وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهرستان رودبار در یک ماه گذشته حین كنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی 69 هزار و 400 قطعه مرغ زنده و 16 رأس دام (گاو) فاقد مجوز حمل را كشف كردند.

این مقام انتظامی افزود: كارشناسان ارزش طیور و دام های كشف شده را حدود 15 میلیارد ریال اعلام کردند.

وی ادامه داد: در این مدت بالغ بر 300 دستگاه خودروی حامل مرغ زنده فاقد مجوز حمل كه قصد خروج غیرقانونی از گیلان را داشتند با هماهنگی قضائی به گشتارگاه‌های مجاز مركز استان انتقال داده شدند.

سرهنگ فیضی تصریح كرد: در این راستا متهمان دستگیر شده پس از تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینكه خروج غیرقانونی دام و طیور از استان باعث اخلال در عرضه فرآورده‌های این محصولات و به طبع آن افزایش قیمت تمام شده برای شهروندان می‌شود افزود: بسیاری از بیماری‌های خطرناك و قابل سرایت به انسان می‌تواند از طریق دام و طیور باشد، لذا جابجایی و انتقال طیور و احشام بدون مجوز دامپزشكی، سلامت شهروندان را نیز به خطر می‌اندازد.

فرمانده انتظامی رودبار در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان رودبار در محور ورودی و خروجی استان گیلان قرار گرفته و اجرای طرح‌های پیشگیرانه و برخورد هدفمند با قاچاق، انتقال خارج از شبكه و بدون مجوز كالا، دام و طیور به صورت مستمر در این شهرستان انجام می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha