• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-134913
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

پیوند صنایع دستی و گردشگری گیلان به رونق اقتصادی کمک می کند

پیوند صنایع دستی و گردشگری گیلان به رونق اقتصادی کمک می کند

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه پیوند صنایع دستی و گردشگری می تواند رونق اقتصادی برای گیلان به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: برندسازی در بخش صنایع دستی به احیای هنرهای سنتی و بومی گیلان کمک می کند و اشتغالزایی به همراه دارد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، شهرود امیرانتخابی در همایش ملی هنرهای سنتی گیلان که در شهرستان رودسر برگزار شد، با اشاره به قدمت آثار و صنایع دستی گیلان، اظهار کرد: همانگونه که گیلان دارای قدیمی ترین سکونتگاه های بشری است، صنایع دستی نیز بخشی از تاریخ و هویت گیلان محسوب می شود.

وی با اشاره به کشف آثار زندگی در منطقه رودبار با قدمت 230 هزار ساله، افزود: صنایع دستی اساس میراث فرهنگی گیلان است و در حال حاضر 86 نوع صنایع دستی در این استان تولید می شود، اما متاسفانه هنرمندان صنایع دستی از نظر اقتصادی تامین نیستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از فرهنگ و سنت این استان در قالب ترویج صنایع دستی، گفت: زمینه سازی های لازم برای آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم بازارهای مناسب را ایجاد کنیم.

امیرانتخابی با بیان اینکه پیوند صنایع دستی و گردشگری می تواند رونق اقتصادی برای گیلان به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: برندسازی در بخش صنایع دستی به احیای هنرهای سنتی و بومی گیلان کمک می کند و اشتغالزایی به همراه دارد.

وی بوم گردی را فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی گیلان دانست و یادآور شد: نمایشگاه و بازار فروش صنایع دستی باید در مجاورت اقامتگاه های گردشگری و بوم گردی راه اندازی شود تا گردشگران با فرهنگ و هنر گیلان آشنایی پیدا کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم ثبت ملی و جهانی صنایع دستی به عنوان احیاکننده هنرهای سنتی و بومی، خاطرنشان کرد: گیلان یک استان فرهنگی است و صنایع دستی گیلان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد لذا باید با کیفیت بخشی به تولیدات علاوه بر رونق اقتصادی، نسل جوان را با تاریخ و فرهنگ و هویت ملی آشنا کنیم.     

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان به قدمت 400 ساله هنر چادرشب بافی در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: چادرشب بافی هنر مردم منطقه قاسم آباد است و سال گذشته به ثبت ملی رسیده؛ بی تردید اگر از این هنر سنتی حمایت نکنیم، فراموش خواهد شد لذا روستای قاسم آباد را به عنوان نماینده ایران در سال 2019 به یونسکو معرفی کردیم و زمینه های ثبت جهانی آن در حال فراهم شدن است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha