• دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-12244
  • خبرنگار : 50035

رییس هیات مدیره شرکت ماشین برزگر همدان:

نخستین ماشین کشت زعفران در همدان ساخته شد

نخستین ماشین کشت زعفران در همدان ساخته شد

رییس هیات مدیره شرکت ماشین برزگر همدان از ساخت ماشین کشت زعفران برای نخستین بار در کشور در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، "حیدر خاوری دهقان" در مراسم آغاز خط تولید دستگار بذرکار کودکار کشت مستقیم دیم و تحویل 18 دستگاه ماشین آلات یارانه دار به تعاونیهای تولید، با اعلام این خبر افزود: این دستگاه با هماهنگی مرکز تحقیقات زعفران قائن طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ماشین برزگر از سال 70 با ساخت ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون شرکت اقدام به تولید بیش از 40 مدل دستگاه از جمله بذرکار غلات، ماشین خاک ورز حفاظتی(گاو آهن)، سنگ جمع کن، کودپاش دامی، ماشین آلات کشت، داشت و برداشت سیر، سیکلوتیلر(کلوخ خردکن)، سورتینگ و حبه کن سیر و کمبینات غلات کرده است.

وی ادامه داد: به تازگی شرکت به تولید ماشین های کشت مستقیم آبی و دیم و ماشین کشت زعفران روی آورده است.

مدیرعامل شرکت ماشین زراعت همدان با بیان اینکه میزان تولید شرکت بستگی به سفارشهای دریافتی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر توانایی تولید بیش از دو هزار دستگاه را وجود 900 پرسنل داریم.

وی عنوان کرد: دستگاه کشت مستقیم دیم و آبی که کاملا ساخت داخل است با یک سوم قیمت دستگاه مشابه خارجی که بالای 150 میلیون تومان است، در شرکت تولید و موجب صرفه جویی 80 درصدی در انرژی و استهلاک می شود به طوریکه از دو سال گذشته به تولید انبوه رسیده و به سایر استانها شده است.

خاوری دهقان ادامه داد: ماشین عمیق کار مخصوص دیم نیز که کشت بیش از 95 درصد دیم های کشور با این دستگاه صورت می گیرد، دراین شرکت تولید می شود.

وی با بیان اینکه ساخت نخستین بذرکار به سال 65 برمی گردد، خاطرنشان کرد: ماشین کشت سیر نیز با تولید این دستگاه در سال 91 میزان تولید سیر استان را به بیش از دو برابر رسانده و هزینه کشت را تا 70 درصد کاهش داده است.

به گفته خاوری دهقان، در ساخت کودپاشی دامی جزء نخستین تولیدکننده های کشور بودیم همچنین بذرکار ویژه اراضی شور نیز برای نخستین بار در کشور در این شرکت تولید می شود به طوریکه برای خاکهای شور در استانهایی مانند سمنان، قم و خراسان جنوبی قابل استفاده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha