• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-51120

استاندار اسبق همدان:

با بازگشت دوباره به دولت 50 درصد مدیران را از بخش خصوصی برمی‌گزینم

با بازگشت دوباره به دولت 50 درصد مدیران را از بخش خصوصی برمی‌گزینم

استاندار اسبق همدان اعلام کرد:  اگر قرار باشد دوباره به دولت بازگردم حتما 50 درصد از مدیران را از بخش خصوصی انتخاب خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، علی‌اصغر زبردست چهارشنبه 25 مرداد در نشست تشکل‌ها و فعالان اقتصای بخش کشاورزی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان، با بیان اینکه تکیه بر نفت کشور را با مشکل مواجه کرده است، گفت: به جای تکیه بر نفت باید به ظرفیت بخش خصوصی تکیه کنیم چرا که اگر قرار باشد جنبش و حرکتی در بخش خصوصی صورت گیرد، باید دولت و مجلس نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی را دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی بازوی قوی اقتصادی کشور است، افزود: در هیچ‌کجای دنیا تمامی کارها به بخش دولتی واگذار نمی‌شد اما متأسفانه در ایران اقبال برای استفاده از بخش خصوصی کم بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تکیه بر نفت کشور را با مشکل مواجه کرده است، افزود: کشورهایی که نفت ندارند، بر بخش خصوصی تکیه کرده و موفق شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به پشتوانه 30 سال خدمت در دولت و 12 سال خدمت در بخش خصوصی، ابراز می‌کنم که همه قوا مصرف‌کننده هستند و تنها بخش خصوصی درآمد ایجاد می‌کند.

زبردست با بیان اینکه در صورتی‌که بخش خصوصی فعال باشد، بخش دولتی هم وضعیت مطلوبی پیدا می‌کند، تصریح کرد: لقب ارباب‌رجوع از این جهت برای مراجعه‌کنندگان به دولت ایجاد شده که ارباب اقتصادی بخش دولتی هستند اما متأسفانه در ایران جایگاه این افراد تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نیمی از عمر فعالان اقتصادی صرف پاسکاری در ادارات می‌شود، یادآور شد: با این شرایط این افراد یا دیوانه هستند و یا عاشق که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ایران فقط 1.5 درصد بخش اقتصادی عراق را در دست دارد

زبردست با بیان اینکه امروزه شرایط اقتصادی دنیا به گونه‌ای رقم می‌خورد که عضویت در اتاق بازرگانی از واجبات امر است، تصریح کرد: با وجود تمامی هزینه‌هایی که کشور ایران برای عراق کرده، در حال حاضر فقط 1.5 درصد بخش اقتصادی این کشور در دست ایران است و 85 درصد در دست کشور ترکیه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی قطر ارتباطش با عربستان قطع شد، ترکیه بلافاصله فضای اقتصادی این کشور را در اختیار خود گرفت، یادآور شد: در حال حاضر بیشترین تولید سیب‌زمینی کشور در دست استان همدان است اما در انجمن سیب‌زمینی‌کاران نقش کمی داریم.

زبردست با بیان اینکه اکنون بیش از 5 هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی وجود دارد، افزود: باید فعالان اقتصادی را به بیرون از کشور و استان بکشانیم.

درآمد کاکائوی غنا با نفت ایران برابری می‌کند

وی با بیان اینکه درآمد محصول کاکائوی کشور غنا با درآمد نفت کشور ایران برابری می‌کند، گفت: معاملات کاکائوی غنا در بازار بورس لندن انجام می‌گیرد و کشور ایران نیز سالانه 700 تن از این محصول را وارد کشور می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با تأکید بر اینکه در جایگاه ملی نقش فعالان اقتصادی با عضویت در اتاق باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: حرکت در این سمت‌وسو باید جمعی باشد چرا که به صورت انفرادی موفقیت حاصل نخواهد شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha