• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-51127
  • خبرنگار : 50038

فرماندار ویژه ملایر خبر داد

تأسیس رادیوی شهری در ملایر/افتتاح و کلنگ‌زنی 207 پروژ در هفته دولت

فرماندار ویژه ملایر از موافقت نهایی برای تأسیس رادیوی شهری در ملایر خبر داد و این اقدام را گامی موثر و ماندگار در راستای توسعه فرهنگی شهرستان دانست.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، عبدالعظیم رضایی چهارشنبه 25 مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه  به تازگی با تأسیس رادیوی شهری در 5 شهر کشور موافقت شده که ملایر یکی از این شهرهاست، اظهار کرد: باید در زمینه تأمین تجهیزات، امکانات، فضا و ساختمان مورد نیاز برای تأسیس رادیوی شهری تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای هنری و فرهنگی این شهرستان، اظهار کرد: ملایر حرف‌های زیادی در این حوزه برای گفتن دارد و می‌توان در این راستا از وجود هنرمندان، فرهیختگان، شعرا، ادبا و نیورهای توانمند بومی استفاده کرد.

9 هزار ثانیه تبلیغ رایگان مبل و منبت ملایر از شبکه‌های ملی

فرماندار ملایر در ادامه از 9 هزار ثانیه تبلیغ رایگان مبل و منبت ملایر از شبکه‌های ملی خبر داد و عنوا کرد: به تازگی در جلسه‌ای با مدیرکل بازرگانی صدا و سیما، مقرر شد برای معرفی صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری و مبل و منبت ملایر 9 هزار ثانیه تبلیغ رایگان پخش شود این درحالیست که هزینه این تبلیغات افزون بر 10 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تولید و ساخت تیزرها و آگهی‌های تبلیغاتی در این زمینه کلید خورده است، ادامه داد: این آگهی‌ها همزمان با برگزاری جشن ملی «ملایر، شهر مبل و منبت» از 15 تا 24 شهریورماه پخش خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه به طور قطع این اقدام کمک شایان توجهی به رونق اقتصادی ملایر می‌کند، تصریح کرد: باید تلاش شود با همکاری بخش خصوصی در حوزه معرفی پتانسیل ملایر در حوزه گردشگری و مبل و منبت به سراسر کشور، گام‌های محکمی برداشته شود.

فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه کیفیت مبل و منبت ملایر باید ارتقاء یابد و این هنر و صنعت برندسازی شود، خاطرنشان کرد: مبل و منبت توجیه اقتصادی بسیار بالایی دارد و می‌تواند اقتصاد شهرستان را متحول سازد.

وی گفت: در کنار تمامی این اقدامات باید در زمینه ارائه خدمات‌دهی مسافرخانه‌ها، هتل کریم‌خان زند و میهمانسراهای ملایر به مسافران و گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، بررسی دقیقی صورت گیرد و آمادگی لازم فراهم شود.

رضایی ثبت ملایر به عنوان «شهر ملی مبل و منبت» را زمینه‌ساز بستر وسیع تحولات، عمیق در تولیدات داخلی، اشتغالزایی، صادرات و توسعه شهرستان عنوان و اظهار کرد: برای موفقیت در این عرصه باید یک حرکت و هم‌افزایی اجتماعی صورت گیرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 207 پروژ عمرانی و تولیدی در هفته دولت

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت گفت: تا این لحظه 207 پروژه مهم عمرانی و خدماتی و تولیدی، برای هفته دولت درنظرگرقته شده که با حضور استاندار، معاونان او و نمایندگان مردم ملایر در مجلس، افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، 185 پروژه با اعتبار 34 میلیارد و 637 میلیون افتتاح و 22 پروژه با 24 میلیارد و 603 میلیون تومان کلنگ‌زنی خواهد شد البته تا آغا هفته دولت به طور قطع با توجه به اضافه شدن چند پروژه مهم دیگر این آمار افزابش می‌یابد.

فرماندار ملایر در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در 4 سال گذشته، به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان اشاره و اظهار کرد: ارتقای دهستان اسلام‌آباد به شهر اسلامشهر آق‌گل، برگزاری هفته فرهنگی ملایر با بیش از 300 برنامه متنوع، برگزاری چندین انتخابات سالم و موفق به دور از تنش‌های سیاسی، ایجاد تحول در حوزه بهداشت و درمان ملایر، سفرهای معاونان رئیس جمهور و تعداد قابل ملاحظه‌ای از وزرا و احداث 77 پروژه درمانی شامل خانه بهداشت در سطح شهرستان از جمله تحولات و اقدامات انجام شده است.

وی به فعالیت 6 تشکل سیاسی دارای مجوز در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: وجود این تشکل‌ها گام خوبی در راستای توسعه سیاسی شهرستان به شمار می‌رود.

رضایی در بحث مسائل اجتماعی به تأسیس دفتر بنیاد صیانت از نهاد خانواده با هدف کاهش آمار طلاق، اجرای طرح ملی کرامت به عنوان دومین پایلوت کشوری، صدور مجوز برای 6 سازمان مردم نهاد جدید و افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آمار جرائمی چون سرقت، قتل و درگیری در ملایر اشاره کرد.

وی به پیگیری و رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و آغاز به‌کار مجدد برخی شرکت‌ها و کارخانجات ملایر چون نورد جعفری، کشتارگاه و کارخانه آرد اشاره کرد و گفت: به‌زودی واحد ذوب‌آهن ملایر واقع در چشمه‌علی‌محمد در هفته دولت بازآفرینی شده و مجددا آغاز به‌کار می‌کند و برای افراد زیادی اشتغالزایی خواهد داشت.

فرماندار ملایر به افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح میدان انقلاب، درحال تکمیل بودن ورزشگاه 5 هزار نفری و پیشرفت فیزیکی50 درصدی تصفیه‌خانه سد کلان با مشارکت بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: امیدواریم سال آینده این خط تصفیه‌خانه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha