• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-51128
  • خبرنگار : 50037

فرماندار:

تامین امنیت زائران مهمترین وظیفه در مراسم اربعین امسال است

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: تأمین امنیت زائران به عنوان مهمترین وظیفه و اصلی‌ترین اقدام در مراسم اربعین امسال در این شهرستان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حسین افشاری در ستاد اربعین شهرستان اسدآباد، عملکرد شهرستان را در سال گذشته موفق ارزیابی و اظهار کرد: سال گذشته اسدآباد جزء شهرستان‌های موفق در پذیرایی از زائران اربعین بوده است.

وی با بیان اینکه روان‌سازی تردد زائران مهمترین وظیفه عوامل اجرایی در شهرستان است، افزود: تأمین امنیت از سویی متوجه نیروی انتظامی و از طرف دیگر مربوط به سوخت‌رسانی و راهداری است به طوریکه به هیچ عنوان نباید به ازدحام زائران در هر نقطه از شهر دامن زده شود.

افشاری با بیان اینکه موکب گردنه اسدآباد از حساسیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: تهدیدات زیادی زائران اربعین را تهدید می‌کند بنابراین عوامل اجرایی در شهرستان‌ها به طور کامل مراقب سلامتی زائران باشند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم امسال موکب‌ها به حداقل ممکن با بهترین کیفیت برسد چرا که کم بودن موکب‌ها دقت و حساسیت بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان اسدآباد خطاب به افرادی که قصد دادن نذری در این ایام را دارند، گفت: این افراد حتما با سپاه، اداره بهداشت و نیروی انتظامی هماهنگ باشند.

وی تأکید کرد: باتوجه به شکست داعش در سوریه و عراق، احتمال ایجاد ناامنی از سوی این گروهک تروریستی زیاد است از این‌رو دقت و حساسیت نیروهای نظامی و انتظامی بیش از سال‌های گذشته است‌.

افشاری خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اربعین برای جهان اسلام و تشییع بسیار حائز اهمیت است به طوریکه شاید به مراتب بیش از صحنه‌های دفاع مستقیم برای اعتلای فرهنگ مقاومت و تشییع می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی گفت: در وهله نخست نیت خالص خدمتگزاری به دستگاه اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) نباید تحت‌الشعاع هیچ مسأله حاشیه‌ای قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد تأکید کرد: مجموعه سیاست‌های نظام این است که در مسأله برگزاری اربعین ریالی از اعتبارات دولتی هزینه نشود و هرکسی براساس نیت خالصانه خود برای پذیرایی از زائران اربعین هزینه کند.

وی با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) وام‌دار و مدیون قیام سیدالشهدا(ع) است، عنوان کرد: رمز ماندگار عاشورا، دولتی نشدن و اختیاری بودن آن بوده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha