• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-52963
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان خبرداد؛

تخصیص 1500 میلیارد تومان تسهیلات به همدان

تخصیص 1500 میلیارد تومان  تسهیلات به همدان

استاندار همدان با اشاره به تخصیص 1500 میلیارد تومان  تسهیلات به این استان، گفت: با این میزان تسهیلاتی که در اختیار استان قرار گرفته می‌توان در زمینه‌های ایجاد اشتغال طرح ارائه داده و تسهیلات دریافت شود.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان ، محمدناصر نیک‌بخت در جمع نخبگان بسیجی استان، اظهار کرد: مردم همدان در اهدای کمک به زلزله‌زدگان استان همجوار عالی عمل کردند.

  وی ضمن تبریک هفته بسیج، افزود: انقلاب اسلامی ما پدیده‌های زیادی داشت که بسیج و تشکیل لشکر 20 میلیونی در 5 آذر سال 1358 از آن پدیده‌های ارزشمند بوده است.

استاندار با تأکید بر نیروهای مردمی و مقاومت‌های مردم پایه بسیج، اظهار داشت: بسیج همواره مورد حسادت دشمنان و استعمارگران بوده و الگو برداری شده است.

نیک‌بخت در ادامه شهید همدانی و شهید احمدی روشن را پایه گذار مقاومت و دفاع در دنیا معرفی کرد و گفت: اگر شهیدان مدافع حرم نبودند، سوریه و عراق سقوط کرده بودند.

وی بسیج را به عنوان رسوخ انقلاب در دل یکایک مردم کشور اعلام کرد و گفت: بسیج فقط در دفاع و جنگ حضور ندارند و نخبگان بسیجی در تمام جوانب کشور می‌توانند مؤثر باشند.

به کمک بسیج در مسائل مهم استان بی نیاز نیستیم

وی خاطرنشان کرد: به کمک بسیج در مسائل مهم استان بی نیاز نیستیم و مهم‌ترین اقدام در این زمینه می‌تواند حضور در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و اقدامات جهادگونه است.

استاندار بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی به منظور جلوگیری از تکانه‌های احتمالی برای نظام تأکید کرد و گفت: باید با بالابردن راندمان روی پای خودمان بایستیم.

نیک‌بخت با اشاره به 1500 میلیارد تومان اعتباری که به استان همدان اختصاص یافته است، گفت: با این میزان تسهیلاتی که در اختیار استان قرار گرفته می‌توانید در زمینه‌های ایجاد اشتغال طرح ارائه دهید و تسهیلات دریافت کنید.

وی افزود: باید سعی کنیم با پولی که در اختیار داریم اشتغال ایجاد کنیم و نرخ بیکاری در استان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه 500 نفر در رسانه‌های استان فعالیت دارند، گفت: اگر این تعداد فعال رسانه‌ای در استان داریم تشکیل تعاونی فراگیر بدهید و طرح اشتغال زا ارائه دهید و از این تسهیلات موجود با نرخ سود 4 تا 15 درصدی بهره‌برداری کنید.

عدم نظارت بر حوزه مهندسی ساختمان را تأئید می‌کنم

استاندار همدان در ادامه از راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی خبرداد و گفت: عدم نظارت بر حوزه مهندسی ساختمان را تأئید می‌کنم و بر لزوم نظارت دقیق تأکید دارم چراکه اگر بتوانیم در تحکیم بناها و سازه‌ها اقدامی انجام دهیم و کوتاهی کنیم در هنگام بروز بحران‌ها خودمان را نخواهیم بخشید.

نیک‌بخت بحث عقب افتادن کارانه پزشکان را مطرح کرد و گفت : در این زمینه و بررسی بیمه‌ها نیز پیشنهاداتی به دولت ارائه شده و مشکلاتت این حوزه به زودی برطرف خواهد شد.

وی از جلو رفتن 135درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سخن گفت و افزود: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان هرچه کمک و مساعدت کنیم مفید است چراکه فکر و اندیشه‌ها را اجرایی خواهیم کرد و بدون تکیه بر سرمایه ها و ذخایر زیر زمینی می توانیم مایه رشد و پیشرفت کشور شویم.

وی هدایت‌های تحصیلی دانش‌آموزان را موضوع مهم و قابل توجهی بیان کرد و گفت: توزیع مناسب دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های تحصیلی باید مورد توجه مسئولین آموزش و پرورش قرار گیرد و این موضوع در شورای آموزش و پرورش پیگیری خواهد شد
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha