• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-57460
  • خبرنگار : 50051

مردم باید کالای استاندارد از تولیدکنندگان مطالبه کنند

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان گفت: کیفیت امری اتفاقی نیست از این رو مردم باید کالای استاندارد را از تولیدکنندگان مطالبه کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمدرضا جعفری امروز  در آئین روز جهانی استاندارد در استان همدان، اظهار کرد: مواد اولیه استاندارد و در نهایت کالاهای استاندارد، حفظ سرمایه ملی را دربرخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان استانی محصولاتشان به خارج از کشور صادر می شود، تصریح کرد: شرکت تولیدی سحر از جمله تولیدکنندگانی است که محصولات با کیفیت و استاندارد آن در برخی از کشورهای خارجی به فروش می رود.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان با بیان اینکه برخی از تولید کنندگان با تولید کالای غیر استاندارد به ثروت ملی آسیب می زنند، عنوان کرد: از مدیران و مسئولان ارشد کشوری می خواهیم که گستره استاندارد اجباری را تا جایی که امکان پذیر است برای حفظ ثروت ملی، بالا ببریم.

جعفری با بیان اینکه در بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی، به بهره گیری از استانداردها در تولید کالاها تاکید شده است، افزود: مردم، تولیدکنندگان کالا و خدمات و دولت ها سه ضلع اصلی تدوین و اجرای استانداردها برای تولید کالا و خدمات به حساب می آیند.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان با بیان اینکه استانداردها حداقل و کف هر تولیدی است، اظهار کرد: بسیاری از کالاها در دنیا، استانداردهای ملی را کنار گذاشته و فراتر رفته اند که در این رابطه نقش NGOها را نباید نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه تولید کالا و خدمات استاندارد، حرکتی در جهش اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: نقش استاندارد و معرفی آن برعهده رسانه های جمعی است.

جعفری افزود: تولیدکننده برای صادرات و شناخته شدن در سطح بین المللی باید ابتدا از نظر داخلی شرایط ارتقاء خود را مهیا کند و سپس به فکر صادرات باشد

وی با بیان اینکه بهبود کیفیت باعث اعتماد مصرف کنندگان می شود، تاکید کرد: تولیدکنندگان با ارتقاء کیفیت محصولات خود، مردم را برای استفاده از کالاهای داخلی ایرانی مجاب کنند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha