• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: hamedan-59793
  • خبرنگار : 50051

دورخیز فرماندار اسدآباد در تکریم توریست

دورخیز فرماندار اسدآباد در تکریم توریست

صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع پر درآمد و در عین حال سالم و پاک برای اقتصاد هر منطقه به شمار می رود و رونق این صنعت بیانگر ثبات اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و علمی ...در هر منطقه است .به بیان دیگر صنعت گردشگری با برخورداری از امتیازات منحصر به فرد همزمان چندین هدف را در فضای یک منطقه تامین می نماید درحالیکه صنایع دیگر هر کدام به تنهائی تامین کننده بخشی از اهداف مورد نظر هستند .

بالاخره قطار سال به آخرین ماه خود در حال نزدیکی بوده و به تبع این امر موج گردشگران و مسافران به استان ها و شهرهای جای جای کشور زیبای ایران روانه می شود،

اما در بین گردشگران بحث صنعت توریسم و جذب توریست صنعت نوپایی است که فرهنگ سازی در این بین توسط مسولین در هر منطقه از نقش موثری در توسعه آن منطقه برخوردار خواهد بود .

در اقدامی نو فرماندار اسدآباد به همراه معاون عمران و برنامه ریزی خود و روابط عمومی فرمانداری با استقبال از یک توریست هنگ کنگی که روز گذشته به این شهرستان وارد شده، برای اولین بار در این شهرستان بحث تکریم و ارتقای امنیت توریست را با این اقدام  خود مطرح کرد .

فرماندار اسدآباد با حضور در محل اسکان این توریست در مهمانپذیر مرکز شهر ضمن خوش آمد گویی به این توریست در حاشیه این اقدام نو و بدیع خود به خبرنگاران گفت:شهرستان اسدآباد پتانسیل های بسیار بالایی را برای جذب توریست و رونق صنعت توریسم دارد که باید از این پتانسیل ها و ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شده و این ظرفیتها را با راهکار های مختلف به گردشگران و افراد توریست معرفی کنیم .

کریم حمیدوند افزود: تکریم توریست و ایجاد و ارتقا هر چه بیشتر امنیت برای این افراد از نقش موثری در رونق صنعت گردشگری و توریسم آن منطقه خواهد داشت .

  حمیدوند در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای 150 اثر تاریخی و فرهنگی بوده و از این تعداد اثر تاریخی و فرهنگی 58 اثر جزء آثار ملی به ثبت رسیده است گفت:از 150 اثر فرهنگی و تاریخی در شهرستان اسدآباد، 79 اثر تپه تاریخی، باستانی هستند .

وی حمام گلستان‌،کتیبه آقاجان بلاغی، آب انبار صفوی، موزه تاریخ و فرهنگ، بنای یاد بود سیدجمال، روستای ملحمدره و حبشی ، مسجد میرزا آقا جانی و پل شکسته (خسروآباد) را از جمله آثار تاریخی و گردشگری  اسدآباد عنوان کرد

حمیدوند ایجاداشتغال برای مردم منطقه ،ترویج آگاهی فرهنگی و کمک به حفظ سنت ها و فرهنگ های محلی،توسعه زیرساخت ها و خدمات با استفاده از درآمد حاصل از گردشگری،کمک به جامعه محلی با پول خارجی،حمایت از جاذبه های طبیعی با استفاده از درآمد گردشگری را از جمله تاثیرات مثبت گردشگری برشمرد و خاطرنشان کرد: در عین حال اهمیت توریسم تنها بخاطر نقشی که در توسعه و رونق اقتصادی کشورها بازی می‌کند نیست بلکه نقش آن در تبادل فرهنگی و معرفی تاریخ و فرهنگ ملت‌ها به سایر جهان نیز فوق العاده حایز اهمیت است .

وی تصریح کرد:توریست‌هایی که از جای جای شهرهای یک کشوربازدید می‌کنند هنگام برگشت، حجم عظیمی از اطلاعات را در مورد فرهنگ، تاریخ، طبیعت و جغرافیای همان کشور و همینطور خاطراتی خوب  و بدی که آنها  هنگام بازدید آن کشور تجربه کرده اند را با خود به کشور مبدا انتقال می‌دهند که باید با فرهنگ سازی لازم و با تکریم افراد توریست خاطره خوشی را برای آنان در شهر خود رقم بزنیم .

این توریست هنگ کنگی به نام خانم آلیس با هدف سفر به دور دنیا با دوچرخه ، که از روز گذشته به شهرستان اسدآباد وارد شده است،اظهار کرد:شهرستان اسدآباد فرهنگ بالایی در برخورد با توریست داشته و طی دو روز گذشته با مهمان نوازی مردمان این شهر هیچ مشکلی نداشته است .

وی که در حال حاضر در یکی از مهمانپذیر های شهر اسدآبادبه سر می برد،افزود:در این سفر که به همراه سگ خود آغاز کرده از روزی که وارد ایران شده از جاذبه های مختلف توریستی بسیاری بازدید داشته و گردنه شهر اسدآباد نیز زیبایی بکر و بسیار دل انگیزی به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی دارد که چشم هر بیننده را به خود خیره می کند .

آلیس با بیان اینکه بعد از اسدآباد مقصد وی شهرستان سنقر خواهد بود تصریح کرد: طی دو روز گذشته مهمانپذیر این شهر با ارائه بهترین خدمات و محیطی عالی همه این خدمات را به صورت رایگان در اختیار وی قرار داده اند که نیازمند قدردانی وی از آنان دارد .

وی اضافه کرد:تمایل بسیاری دارد تا چند روزی بیشتر در این شهر مانده و سپس به سمت مقصد بعدی خود شهرستان سنقر همراه با دوچرخه و سگ خود راهی شود .

در پایان گفتنی است فرماندار اسدآباد نیز با اهدا هدیه ای از این توریست به دلیل انتخاب این شهرستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود تقدیر و قدردانی کرد .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha