• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-46907

نماینده اصلاح طلب استان ایلام در واکنش به بیانیه تعدادی از اعضای هماهنگی احزاب اصلاح طلب:

اقدام این افراد نابخردانه و نسنجیده است/دبیران احزاب با دبیران کل احزاب خود هماهنگ باشند

اقدام این افراد نابخردانه و نسنجیده است/دبیران احزاب با دبیران کل احزاب خود هماهنگ باشند

در پی انتشار بیانیه ای منتسب به تعدادی از اعضای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان ایلام مبنی بر انحلال شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان، جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به این بیانیه واکنش نشان داد.

جلال میرزایی در گفتگو ایسنا منطقه ایلام،گفت: این اقدام که از سوی تعدادی از اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب صورت گرفته، نابخردانه و نسنجیده است.

نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این افراد اصولا اختیار انحلال شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را ندارند و اخذ چنین تصمیمی با حضور اکثریت اعضای شورای سیاستگذاری و در خود شورا امکان پذیر است.

میرزایی بابیان اینکه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان برآمده از تدبیر سید محمد خاتمی است و اعضای حقوقی آن را نمایندگان یا دبیران احزاب اصلاح طلب و اعضای حقیقی آن را شخصیت های اصلاح طلب تاثیرگذار و مورد اعتماد مردم تشکیل می دهند افزود: چنین اقدامی در انتخابات شورای شهر فعلی تهران نیز مسبوق به سابقه است که در آن تعدادی از احزاب شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب لیستی جدا از شورای سیاستگذاری ارائه دادند و از آن هیچ نتیجه ای حاصل نشد.

این نماینده اصلاح طلب گفت: دبیران احزاب باید قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم با دبیران کل احزاب خود هماهنگ باشند و اتخاذ چنین تصمیماتی صلاحیت این افراد را برای کار سیاسی زیر سئوال می برد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد که عضو شورای هماهنگی هستند، عضو شورای سیاستگذاری نیستند و اتخاذ چنین تصمیمی توسط آنها وجاهت ندارد اظهار کرد: برخی از انتقادات به عملکرد شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان وارد است ولی وقتی که قبول می کنیم کار جمعی انجام دهیم باید الزامات آن را رعایت کنیم و با طرح انتقادات در شورای مرکزی یا در شورای سیاستگذاری، بر اساس رای اکثریت به تصمیم نهایی برسیم.

نماینده مردم ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایلی که اخیرا جلسات شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان برگزار نشده است را عدم ابلاغ دستورالعمل جدید از تهران عنوان کرد و گفت: شورای سیاستگذاری مرکزی رهنمودهای لازم را از سید محمد خاتمی گرفته و در حال جمع بندی نهایی مکانیزم جدید برای تعداد اعضا و نحوه انتخاب آنها و در نهایت ابلاغ دستورالعمل آن به کل کشور است.

میرزایی ادامه داد: تا زمانی که این دستورالعمل ابلاغ شود شورای سیاستگذاری به کار خود ادامه خواهد داد و تصمیماتی از قبیل این بیانیه خللی در کار آنها ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دو هفته پیش جلسه ای با بعضی از افرادی که اقدام به انتشار این بیانیه کرده اند داشتم و قرار بر این شد که با هیئت رئیسه شورای سیاستگذاری جلسه بگذارند و تصمیمی به نفع جریان اصلاح طلبی استان بگیرند افزود: افراد باید با گرد آمدن دور هم از صداهایی که به دنبال تفرقه بوده و در صدد برآورده کردن منافع عده ای خاص است دوری کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha