• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-46951

خودآموز عنوان کرد:

تأکید بر موضوع ایلام‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،گفت: توجه به توسعه و ترویج کتاب‌خوانی گام بزرگی در راستای توسعه همه‌جانبه در مناطق مختلف شهری و روستایی خواهد بود .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «عمران خودآموز» در بازدید از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کتابخانه مرکزی شهر ایلام، اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی یک مطالبه و خواست عمومی برای مردم شهر و استان ایلام بود .

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی راهگشای علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی و جوانان و محققان است، افزود: تکمیل این کتابخانه از جمله تجهیز سالن آمفی‌تئاتر از طریق نهادهای فرهنگی و عمومی مرتبط پیگیری شود که مراحل پایان کار و تکمیل این طرح نیز انجام شود .

خودآموز اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه‌ای تحت عنوان ترویج برنامه‌های کتاب‌خوانی دارد که پیگیر امور و فعالیت‌های مربوط به کتاب‌خوانی است و همچنین طرح پایتخت کتاب در کشور در دست اقدام است که در استان ایلام نیز این ظرفیت وجود دارد که باید از طریق دستگاه مرتبط پیگیری شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اجرای طرح‌های مختلف از جمله روستاهای دوستدار کتاب، جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، بحث کتاب‌گردی در مناطق روستایی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، کمک به کتاب‌فروشی، حمایت از ناشران و صنعت چاپ کتاب، ازجمله طرح‌هایی است که با حمایت وزارت ارشاد در مناطق مختلف اجرا می‌شود .

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در مراکز دهیاری‌ها وجود دارد، یادآور شد: در صورت لازم می‌شود کتاب‌های اهدایی به‌صورت هدفمند در اختیار مراکز دهیاری در صورت داشتن فضای لازم برای ایجاد کتابخانه و در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی قرار گیرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت .

خودآموز گفت: شیوه‌نامه جدید توزیع کتاب در بین نهادها و مراکز تأثیرگذاری در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های کتابخانه‌ای تدوین‌شده است و کتاب‌های خانه کتاب این اداره کل بر اساس این شیوه‌نامه جدید در اختیار مراکز مهم و تأثیرگذار فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی قرار خواهد گرفت .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه ایلام‌شناسی یکی از مواردی است که باید در کتابخانه‌های استان موردتوجه قرار گیرد، افزود: قفسه‌های کتاب ایلام‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان در راستای حمایت از محققان و نویسندگان ایلامی و همچنین آشنایی نسل جوان با استان و نویسندگان بومی باید موردتوجه قرار گیرد .

وی تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی استان با رایزنی با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً موردتوجه قرار خواهد گرفت و تلاش خواهد شد که همکاری و تعامل لازم با اداره کل کتابخانه‌های استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی انجام شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha