• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-48764

تاکید استاندار بر تسریع در تدوین سند آمایش سرزمینی ایلام

تاکید استاندار بر تسریع در تدوین سند آمایش سرزمینی ایلام

استاندار ایلام خواستار سرعت گرفتن تدوین سند آمایش سرزمینی استان شد.

به گزارش   ایسنا، منطقه ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: سند آمایش سرزمینی استان ایلام در معرض قضاوت و کار کارشناسی قرار گرفته و بحث و بررسی های خوبی در مورد این سند صورت پذیرفته است .

وی با بیان اینکه تاخیر بیش از این در تدوین این سند جایز نیست و باید هرچه سریعتر کامل شود، تصریح کرد: اقدامات مهمی  در زمینه ی زیرساخت های ریلی و جاده ای استان صورت گرفته و در بحث بزرگراه ها و راه آهن و خطوط ریلی کارهای  خوبی انجام داده ایم .

استاندار ایلام  از مشخص شدن پیمانکار قطعه اول راه آهن ایلام خبر داد و گفت: فاز اول اتصال ایلام به خط ریلی کشور به زودی کلنگ زنی می شود و  و چند بزرگراه خوب در استان ایلام تعریف شده از جمله بزرگراه مهران، دهلران، اندیمشک در حال پیمان سپاری است .

سلیمانی ادامه داد: صدور مجوز فراخوان براي جذب سرمايه گذار در طرح آزاد راه تهران- نجف اشرف ( پل زال- مورموري- دهلران- مرز چيلات- نجف اشرف) صادر شده است .

وی در ادامه به بحث توسعه زمین ها و اراضی آبی کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در راستای آبرسانی به زمین های کشاورزی و استفاده از طرح های آبیاری نوین اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته است و در بحث بیابان زدایی هم تاکنون بیش از 60 هزار هکتار درختکاری در استان صورت پذیرفته است .

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر توجه به اشتغال های پایدار در استان، تصریح کرد: باید علاوه بر طرح های کوچک و زود بازده توجه ویژه ای به اشتغال پایدار در بحث صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی داشته باشیم .

وی افزود: توجه به این صنایع هم باعث و بانی توسعه در استان می شوند و هم زمینه ساز اشتغال پایدار در استان خواهند شد .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha