• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-49373

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور خبر داد:

تلاش دولت برای افزایش توان تولید در استان‌های مختلف

تلاش دولت برای افزایش توان تولید در استان‌های مختلف

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: هدف دولت حفظ وضعیت واحدهای فعال موجود و افزایش ظرفیت توان تولید این واحدها در مناطق مختلف کشور است.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «بابک دین‌پرست» در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد:  بر اساس رویکرد جدید دولت فرمانداران هر استان موظف هستند فهرستی از واحدهای صنعتی و تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد شهرستان متبوع خود را تهیه و نسبت به فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار اقدام کنند .
معاون وزیر کشور گفت: رسیدگی به وضعیت واحدهای مشکل دار و تلاش برای برگشت صنایع نیمه فعال و راکد به چرخه فعالیت و افزایش اشتغال‌زایی پایدار در هر منطقه باید در دستور کار جدی فرمانداران قرار بگیرد .
دین پرست، ادامه داد:  هدف ما حفظ وضعیت واحدهای فعال موجود و افزایش ظرفیت توان تولید این واحدها و جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد و نگهداشتن  همه این واحدها در مدار تولید و فعالیت است.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: سال جاری با توجه به وقوع سیلاب مخرب یکی دیگر از اولویت ها و اهم برنامه های دولت پرداخت خسارت به آسیب دیدگان ناشی از سیل در سریع ترین زمان ممکن و پیگیری مصوبات کمیته ها و کارگروه های سیل است .
معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به سفر بهمن ماه خود به ایلام گفت: در این سفر 63 مصوبه برای توسعه و رونق استان ایلام مصوب شد که با اجرای این 63 برنامه توسعه استان شتاب بیشتری می گیرد .

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» استاندار ایلام، نیز  در ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سیل فروردین ماه ارائه داد و اظهار کرد:  آنچه که ما در مناطق سیل زده استان دیدیم، به جای گله و شکایت، مردم قدردان زحمات مسئولان بودند و اینجا باید گفت که در حادثه سیل ایلام مهر مردم بر خشم طبیعت غلبه کرد.

استاندار ایلام در ادامه مجموعه اقدامات پیشگیرانه قبل از سیل را حیاتی خواند و گفت: خالی کردن آب سدها قبل از بارش های سیل آسا، اطلاع رسانی گسترده و به موقع، جابجایی روستا ها و مناطقی که در معرض سیل بودند، تقسیم کار مجموعه عوامل بحران، پای کار بودن مسئولان و ... در مناطق حادثه خیز استان توانست از یک فاجعه انسانی جلوگیری نماید.

وی ادامه داد: این در حالی بود که قسمت هایی از استان به علت کوهستانی بودن و توپوگرافی خاص مستعد سیل بود و از همه مهمتر امسال ایلام رکورد دار بیشترین بارش ها در کشور بود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اگر بخواهیم سیل فروردین ۹۸ ایلام را با سیل ۹۴ مقایسه کنیم آن وقت مشخص می شود که پیشگیری چقدر توانسته است در کاهش خسارات مالی و جانی نقش ایفا کند.

وی در پایان از مجموعه ستاد بحران کشور و استان، شخص وزیر و معاونین و همه عوامل درگیر در کار تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست آخرین وضعیت 63 مصوبه سفر قبلی معاون وزیر کشور بررسی شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha