• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: ilam-49377

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام:

فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در آینده نزدیک احداث می‌شود

فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در آینده نزدیک احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: طرح احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام از سوی شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز ابلاغ شده و قرار است در آینده نزدیک احداث شود .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام،مهندس «شهریار داری‌پور» در بازدید معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، با اعلام این خبر، اظهار کرد: با احداث و راه‌اندازی این فاز،خوراک از 6.8 به 10.2 میلیون مترمکعب افزایش می یابد و تولید محصولات پنجگانه به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد .

وی با اشاره به اینکه در این شرکت، پنج محصول گاز شهری، اتان،گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌شود،اظهار داشت: از این تعداد محصول تولیدی،سه محصول اتان گاز مایع خام و میعانات گازی خوراک پتروشیمی ایلام می باشد که تا راه اندازی کامل این شرکت به سایر مبادی ارسال می شود .

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 1.5 میلیارد متر مکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری تزریق شده است،تصریح کرد: این مقدار گاز تصفیه شده مورد مصرف خانگی و صنعتی استان و دیگر استانهای همجوار قرار گرفته است

داری پور خاطرنشان کرد:در سال گذشته بیش از 1.5 میلیون بشکه میعانات گازی در این شرکت تصفیه و 40 هزار تن LPG به پارس جنوبی ارسال شده است .

وی با اشاره به اینکه از محل صادرات گوگرد بیش از سه میلیون دلار درآمد ارزی این شرکت برای کشور بوده است،افزود: در سال گذشته 60 هزار تن گوگرد توسط این پالایشگاه تولید شده که 30 هزار تن از آن مورد مصرف داخلی و مابقی صادر شده است .

وی به اثر گذاری این شرکت در توسعه  و رونق اقتصادی منطقه اشاره کرد و افزود:در حال حاضر برای قریب به یکهزار نفر در این واحد صنعتی به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha