• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-71964

نوروزی: شاکله اصفهان با هنر ساخته می شود

نوروزی: شاکله اصفهان با هنر ساخته می شود
 شهردار اصفهان گفت: هنر می‌تواند فرهنگ ایجاد کند و اصفهان شهری دارای یک فرهنگ اصیل و با پشتوانه هنر خویش است که می تواند مشکلات را حل کند. اگر فرهنگ حکم فرما شود و اگر فرهنگ در همه جا ریشه بدواند آنگاه دیگر چه دغدغه ای برای معضلات و مشکلات اجتماعی وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، شامگاه امروز (یکشنبه) قدرت الله نوروزی در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری اسطوره ای است که تمام ابعاد آن قابل درک و فهم است، اظهار کرد: اصفهان را هیچ کس نساخت. اصفهان را نه شاه عباس و نه شیخ بهایی ساخت. این اصفهان است که آنها را به جهانیان معرفی کرده و شناسانده است، اصفهان چنین جایگاهی دارد. اصفهان دارای چنین تمایزی است که شیخ بهایی را به جهانیان معرفی می کند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان دارای چنین تمایزی است که امروز برای همه ابرو خریده است و قابل احترام، تکریم و بزرگداشت است، افزود: برگزاری مراسم هفته فرهنگی اصفهان سرمایه بزرگی است که نه تنها اصفهان بلکه ایران و جهانیان به آن افتخار می کنند.

نوروزی با بیان اینکه  ما جمع شدیم تا هفته فرهنگی اصفهان را آغاز کنیم و در این هفته شور و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم، ادامه داد: اگر  چه در آذر ماه نیز روزی را به نام اصفهان جشن می‌گیریم و در آن روز  تمام سفرا و خواهر خوانده های اصفهان را دعوت می کنیم اما این هفته، هفته ای است که در اردیبهشت آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد:  اگرچه ما غم ها، اندوه‌ها و مشکلات بسیاری داریم ولی نمی خواهیم در این هفته از مشکلات کمر شکن بگوییم و بدون شک زاینده رود ما بزرگ ترین مصیبت است، اما اردیبهشت آنقدر زیباست که سایه برفقدان زاینده رود انداخته است و مانع کاسته شدن زیبای های شهر شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مشکلات شهر بسیار است اما خوشبختانه در مسیر امید قرار داریم اصفهان و هنر اصفهان و مردم اصفهان و مشارکت مسئولانه آنها در حل مشکلات آنقدر زیاد است و این شهر آنقدر ظرفیت دارد که این مشکلات در مقابل این توانمندی ها چیزی نیست که باکی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه می خواهیم با امید مشکلات را حل می کنیم و  این یک خیال و  یک توهم نیست، ادامه داد:  اصفهان سرمایه های معنوی، اجتماعی و انسانی متعدد در همه عرصه ها دارد. اینجا شهر هنرمندان است و اصفهان از هنرمندان بزرگی برخوردار است و هنر روح اصفهان است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ در این شهر ریشه کرده است و هنر آزاد، هنر برای مردم و هنر برای هنر همه راه‌های التیام دردهای این شهر هستند، افزود: حتی هنر با همه توانمندی می‌تواند بخشنامه‌ها و دستور العمل‌ها و سختی‌ها را با ظرافت هنرمندانه خود حل کند و به مخاطب خویش منتقل کند.

 نوروزی ادامه داد: هنر فرهنگ ساز است و شاکله این شهر با هنر ساخته می شود. هنر می تواند فرهنگ ایجاد کند و اصفهان شهری دارای یک فرهنگ اصیل و با پشتوانه هنر خویش است که می تواند مشکلات را حل کند. اگر فرهنگ حکم فرما شود و اگر فرهنگ در همه جا ریشه دواند آنگاه دیگر چه دغدغه ای برای معضلات و مشکلات اجتماعی است؟

وی تصریح کرد:  مگر می توان با حاکمیت فرهنگ شاهد معضل هم بود؟ مگر می شود با حکم روایی فرهنگ شاهد برخی از آشفتگی ها در شهر بود؟ هنرمندان این شهر فرهنگ سازانی هستند که مردم از طریق هنر و فرهنگ می تواند همه مشکلات را حل کند. انگاه شاهد معضلی که با مشارکت مردم قابل حل نباشد نیستیم.

کدخبرنگار:13025
 
1445953973591_telisna3.jpg
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha