• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-58736
  • خبرنگار : 50188

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

آزمایش 8 مورد مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان در سال جاری منفی بود

آزمایش 8 مورد مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان در سال جاری منفی بود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای امسال نیز 8 مورد مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان بستری شدند که خوشبختانه نتیجه آزمایش آنها منفی بوده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، احمد جمالی زاده صبح امروز 19 مهر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 363 نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بستری شدند.

وی افزود: از این تعداد 4 نفر مشکوک به آنفلوآنزا و یک نفر نیز که نتیجه آزمایش وی مثبت شد جان خود را از دست دادند و در مجموع 5 نفر فوتی به علت ابتلا به آنفلوآنزا در شهرستان داشتیم.

وی توضیح داد: چهار نفری که مشکوک به آنفلوآنزا بودند قبل از انجام آزمایش جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال نیز 8 مورد مشکوک به آنفلوآنزا در رفسنجان بستری شدند که خوشبختانه نتیجه آزمایش آنها منفی بوده است.

چه کسانی باید واکسن بزنند؟

جمالی زاده در ادامه تصریح کرد: شهروندان واکسن آنفلوانزا را باید حتماً از داروخانه ها تهیه کرده و دقت کنند که روی جعبه تاریخ ۲۰۱۸-۲۰۱۹ ذکر شده باشد. ضمن اینکه واکسن تا چند دقیقه قبل از تزریق نباید در دمای اتاق نگهداری گردد و قبل از تزریق نیز باید تکان داده شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان در پاسخ به این سوال که چه گروههایی باید حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، گفت: زنان باردار، افراد بالای 65 سال، بیماران مزمن قلبی(به جز بیمارانی که دچار پرفشاری خون هستند)، مبتلایان به بیماریهای ریوی، مبتلایان به دیابت، بیماریهای خونی، مزمن کلیوی، کبدی، ضایعات نخاعی و قطع نخاعی باید واکسن را حتماً تزریق نمایند.

علائم آنفلوآنزا چیست؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنفلوآنزا یک عفونت تنفسی مسری و شایع است که در اثر یک ویروس ایجاد می شود، اظهار کرد: مدت زمان شروع علائم از زمان وارد شدن ویروس به بدن 24 تا 48 ساعت است.

جمالی زاده به علائم آنفلوآنزا اشاره و بیان کرد: بدن درد و کوفتکی، آبریزش بینی، بی اشتهایی، تب بالا، سردرد و سرفه از جمله علائم بیماری است و استراحت کافی، نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب به مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه می شود.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا نیاز به درمان آنتی بیوتیکی ندارد و درمان خودسرانه در این بیماری ممکن است مدت بیماری را طولانی تر کند، تأکید کرد: رعایت نکات ایمنی در افراد بالای 60 سال و زیر 5 سال، افراد دارای بیماری مزمن مانند دیابت، بیماریهای ریوی، نارسایی کلیه، افراد HIV مثبت، مبتلایان به سرطان و افراد تحت شیمی درمانی یا دریافت کنندگان داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی(افراد دریافت کننده پیوند اعضاء) اهمیت بیشتری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین به روشهای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا اشاره و عنوان کرد: شستن مرتب دستها، پرهیز از حضور در مکانهای شلوغ، خودداری از مالیدن و تماس دستان آلوده به چشم ها، بینی و دهان، پوشاندن بینی و دهان خود با دستمال هنگام عطسه یا سرفه در پیشگیری از آنفلوآنزا موثر هستند.


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha