• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-59987

مسوول رویکرد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کنگره شهدای کرمان:

40 کتاب تذکره شهدای استان کرمان تالیف می‌شود

مسوول رویکرد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ستاد کنگره 6500 شهید استان کرمان با اشاره به تالیف 40 کتاب تذکره شهداء، اظهار کرد: به ازای هر 150 نفر شهید یک جلد کتاب تالیف می شود که در این راستا در 6 شهرستان کار جمع آوری اطلاعات تمام شده و چهار کتاب برای رونمایی آماده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "حسین رستمی" امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رویکرد حفظ نشر با چهار کمیته ارتباط داریم که کمیته جمع آوری، فرهنگیان و دانش آموزی، فضای مجازی و انتشارات را شامل می شوند.

وی با اشاره به اینکه کمیته انتشارات از یک و نیم سال قبل کار خود را آغاز کرد و آثار شهدایی را که قبلا درباره آنها مطلبی نبود، جمع آوری کرده و در راستای تدوین کتاب نفیس برای سِمت فرماندهان گردان ها به بالا در لشکر ثارالله فعالیت می کنیم تا آثار ماندگاری ایجاد شود.

رستمی تصریح کرد: قبلا درباره 28 نفر از این شهدای بزرگوار اثری تدوین نشده بود، که در راستای فعالیت های کنگره 6 هزار و 500 شهید استان، مجموعه نفیسی جمع آوری و تا امروز 17 اثر از نویسندگان کرمانی به دست ما رسیده و در حال ویراستاری و ممیزی است و امیدواریم بتوانیم در اجلاسیه کنگره شهداء آنها را رونمایی کنیم و سعی می شود 20 اثر آماده شود.

وی با اشاره به اینکه 8 کتاب درباره شهدای استان کرمان توسط نویسندگان کشوری تدوین خواهد شد، گفت: 90 درصد خواسته ما محقق شده و شاید برای نخستین بار است که یکسری کتاب با رویکرد جدید و نشات گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری تالیف شده و تیم ارزیابی از این کار ابراز رضایت کرده اند.

مسوول رویکرد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کنگره شهدای کرمان با اشاره به تالیف 40 کتاب تذکره شهداء، اظهار کرد: به ازای هر 150 نفر شهید یک جلد کتاب تالیف می شود که در این راستا در 6 شهرستان کار جمع آوری اطلاعات تمام شده و چهار کتاب برای رونمایی آماده است.

وی افزود: سعی می شود هرچه که از خاطرات، اسناد و فعالیت هایی که در دفاع مقدس انجام شده و رزمندگانی که در قید حیات هستند، جمع آوری و مجموعه کاملی از همه خاطرات و فعالیت ها تدوین شود.

رستمی تصریح کرد: هدفگزاری شده برای هر شهید بتوانیم کتاب تهیه کنیم که این مسئله در برخی موارد اتفاق افتاد و برای اولین شهید رفسنجان(شهید یوسفیان) که بسیجی بود و روز عاشورای سال 59 به شهادت رسید این کار صورت گرفت و در حد توان کار را انجام می دهیم.

به گزارش ایسنا، "محمدجواد صادق زاده" دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی کنگره شهدای استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این کمیته 10 عنوان برنامه را در راستای فعالیت های کنگره پیش بینی شده که یکی از این برنامه ها، جمع آوری زندگی نامه شهدای دانش آموز است.

وی افزود: 1319 نفر شهید دانش آموز و 232 شهید فرهنگی در استان کرمان داریم که در سال های گذشته کتاب هایی در زمینه زندگی نامه و خاطرات این شهداء انجام شده اما متمرکز و فاخر نبود و در راستای برگزاری کنگره شهداء تلاش می کنیم با جمع آوری آثار کاری در حد ارائه در سطح ملی انجام دهیم.

صادق زاده تصریح کرد: یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان استان کرمان روز یکشنبه پنجم اسفندماه در کرمان برگزار خواهد شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha