• پنجشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-40872

«بوزین و مرخیل» کجاست؟ + عکس

«بوزین و مرخیل» کجاست؟ + عکس

معاون گردشگری استان کرمانشاه، گفت: «بوزین و مرخیل» یکی از مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه است.

 

محمدرضا ستایش فر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه اظهارکرد: منطقه نمونه گردشگری «بوزین و مرخیل» در بخش باینگان شهرستان پاوه یکی دیگر از 50 منطقه نمونه گردشگری استان است که از ویژگیهای قابل توجه ای جهت سرمایه گذاری برخوردار می باشد.

 

وی، در خصوص ویژگی های منطقه نمونه گردشگری «بوزین و مرخیل» ، افزود: تنوع اقلیمی و مناظر طبیعی، داشتن آب و هوای مطبوع و دل انگیز، قرار گرفتن در لیست مناطق حفاظت شده استان، وجود گونه های گیاهی و جانوری بی نظیر مانند گوزن شوکا، وجود چشمه سارها و رودخانه های جاری و ... از جمله ویژگیهای بارز منطقه نمونه گردشگری «بوزین و مرخیل» است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به مزیت ها، فرصت ها و قابلیت های این منطقه نمونه گردشگری، گفت: قابلیت برگزاری اکو توریسم، برگزاری تورهای علمی، گردشگری سلامت و تورهای دوچرخه سواری کوهستان تنها بخشی از مزیت ها، فرصت ها و قابلیت های منطقه نمونه گردشگری «بوزین و مرخیل» می باشد.

 

ستایش فر در خصوص زمینه هایی که برای سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری وجود دارد، افزود: در این منطقه زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد سفره خانه سنتی، احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، راه اندازی و ایمن سازی مسیرهای کوه پیمایی و گلگشت، استبل پرورش اسب با هدف گردشگری سوارکاری، احداث باغ پرندگان و محدوده پرورش زنبور عسل، احداث و راه اندازی تله کابین و ایجاد بازارچه فروش صنایع دستی وجود دارد.

 

وی در خصوص زیر ساخت های مورد نیاز در این منطقه نمونه گردشگری، گفت: آب، برق، گاز، جاده آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره ای از جمله زیر ساخت هایی است که در این منطقه نمونه گردشگری به وجود آن ها نیاز است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از سرمایه گذاری در این منطقه نمونه گردشگری حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha