• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-76648

هدف گذاری 10 درصدی برای افزایش صادرات استان کرمانشاه

هدف گذاری 10 درصدی برای افزایش صادرات استان کرمانشاه
در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه اعلام شد که برای امسال افزایش 10 درصدی صادرات غیرنفتی استان هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، عصر امروز(27 فروردین) در این نشست، توسعه صادرات را از برنامه‌های استان برای توسعه و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

وی گفت: کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی در حوزه تجارت خارجی دارد که باید این ظرفیت‌ها را به نحو مطلوب بکار بگیریم.

بازوند همچنین با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های صادراتی، گفت: نباید بر سر راه فعالیت بخش خصوصی مانع ایجاد کنیم.

وی هدف‌گذاری رشد ۱۰ درصدی برای صادرات استان را منطقی عنوان کرد و افزود: همه بخش‌ها باید برای تحقق آن تلاش کنند.

نعمت الله حقیقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز میزان صادرات کشور در سال گذشته را 53 میلیارد و 110 میلیون دلار دلار اعلام کرد و گفت: صادرات استان نیز طی این مدت دو میلیارد و 23 میلیون دلار بوده است.

به گفته حقیقی سهم صادرات استان از مجموع صادرات کشور طی سال گذشته چهار درصد بوده است.

وی افزود: طی سال گذشته یک میلیارد و 980 میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شده که برابر با 30 درصد صادرات ایران به عراق است.

حقیقی با اشاره به هدف گذاری 10 درصدی برای افزایش صادرات استان در سال جاری، گفت: برای امسال صادرات دو میلیارد و 226 میبلیون دلاری از استان را پیش بینی کرده ایم.

وی افزایش صادرات کالاهای دارای مزیت استان نظیر مواد لبنی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، دام، طیور و آبزیان و مواد پتروشیمی، شرکت در طرح های بازسازی و نوسازی عراق و سوریه، توسعه توریسم سلامت و گردشگری، برگزاری 41 نمایشگاه داخلی و دو نمایشگاه خارجی(سلیمانیه و بابل عراق) و اعزام هیات های تجاری و بازاریابی را از راهکارهای مد نظر برای توسعه صادرات استان برشمرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha