• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: khalijefars-49317
  • خبرنگار : 50169

تولید بیش از 15 هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان

تولید بیش از 15 هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان

سال گذشته بیش از ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان تولید شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان با اعلام این خبر گفت:میگوی تولیدشده نسبت به سال 95،  25 درصد افزایش داشته است.

علی کریمی افزود: استفاده از جدید‌ترین فن‌های پرورش ازجمله استخر عمیق، به‌کارگیری دستگاه‌های هواده و غذای استاندارد، توجه به توصیه‌های کارشناسان شیلات و به‌روزرسانی دانش فنی از دلایل این افزایش است.

وی اظهار کرد: این میگو‌ها با میانگین وزنی ۱۸ گرم از ۳۳۰ مزرعه با مساحت سه هزار و ۶۶۰ هکتار در دو دوره برداشت‌شده است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: امسال نیز سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو در این استان با هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش به ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار رسید.

کریمی با اشاره به ۲ دوره پرورش میگو در سال پیش‌بینی کرد امسال بیش از ۱۸ هزار تن میگو از استخر‌های پرورشی این استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه همچنین پارسال بیش از یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی شده است، اضافه کرد: میگوی مورداستفاده در سایت‌های پرورشی هرمزگان از نوع 'وانامی' است که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها و داشتن دوره رشد کوتاه‌مدت است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: سطح مفید این زمین‌ها به ۱۵ هزار هکتار می‌رسد که با در نظر گرفتن ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار مزرعه در حال بهره‌برداری میزان تولید سالانه میگوی این استان تا پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۷۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

کریمی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران از فعالیت‌های آبزی‌پروری در هرمزگان، اضافه کرد: زمین‌های استعدادیابی شده منطقه کرگان از توابع میناب در قطعه‌های ۲۰ هکتاری به متقاضیان بومی دارای مجوز پرورش میگو در حال واگذاری است.

وی ادامه داد: عملیات شناسایی، نقشه‌برداری و واگذاری حدود ۲۱ هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو در شهر‌های ساحلی این استان انجام‌شده است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: با واگذاری زمین‌های شناسایی شده و بهره‌برداری از سایت‌های جدید تا پایان برنامه ششم توسعه برای ۱۰ هزار نفر از ساحل‌نشینان هرمزگانی شغل پایدار ایجاد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه هم‌اکنون نزدیک به ۲ هزار ۴۵۰ نفر به‌طور مستقیم در سطح ۴ هزار ۸۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی این استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: هرمزگان تنها استانی است که سالانه ۲ بار از اسفند تا تیر و از تیرماه تا اواخر آذرماه کار پرورش و برداشت میگو و همچنین تولید لارو میگو در آن صورت می‌گیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha