• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: khalijefars-50057
  • خبرنگار : 50173

حال و هوای منزل شهید تختی نژاد پس از شهادت؛

هنوز نرفته دلتنگت شده‌ایم...+فیلم

هنوز نرفته دلتنگت شده‌ایم...+فیلم

شب گذشته(15 خرداد) منزل شهيد خلیل تختی نژاد حال و هوای ديگری داشت، اين خانه در بندرعباس راوی ناگفته‌های بسياری از اين جوان ۲۵ساله است كه همواره ارزش‌ها را برماندن‌ها ترجیح داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، از پر کشیدنت هنوز چند روز نمی‌گذرد اما پدر می‌گوید: امروز مهمان فرشته‌ها هستی و من از همین حالا دل‌تنگت شده‌ام؛ اما قرارمان این است که صبورانه رفتنت را بپذیرم و راهت را ادامه دهم.

شهادت قصه تلخ و شیرینی است که مردان دلاور سرزمین من، ایران، باجان و دل به استقبالش می‌روند، تلخ است چون به دست ظالمان و دست‌های آلوده آن‌ها به شهادت می‌رسند و شیرین است چون شجاعانه برای دفاع از حرم و حرمت اهل‌بیت (ع) جنگیدند و شهادت نصیبشان شد.

سال‌ها پس از دفاع مقدس، تاریخ تکرار شد و مردان ایران بازهم دفاع مقدس دیگری رقم زدند، دفاع از حرم حضرت زینب (س) و دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) که برای هر کس افتخاری بزرگ است. مدافعان حرم مردانگی را ثابت و حق مطلب را ادا کردند.

"شهيد خلیل تختی نژاد" یکی از مدافعان حرم بود که 19 رمضان به شهادت رسید و به‌زودی در زادگاهش تشییع و مردم هرمزگان با این دلاور مرد ولایت مدار وداع خواهند کرد.

دوستان و هم‌محله‌ای‌های شهید هنوز قصه رفتن دوستشان را باور نکرده‌اند، هنوز نمی‌دانند علت غم سنگینی که بر چشم‌های اشک‌بار مهمانان نشسته است برای چیست.

از زمان منتشر شدن خبر شهادت خلیل تختی نژاد منزل شخصی ایشان پذیرای مهمانان غریبه و آشناست، هر کس خبر شهادتش را می‌شنود برای تسلیت به منزل این شهید رفته و دقایقی را مهمان خانواده شهید تختی نژاد می‌شوند.

|

باید امروز به خود ببالیم که هرمزگان دومین شهید مدافع حرم را تقدیم ایرانی اسلامی کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در حاشیه حضور در منزل شهید تختی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: شهید بودن افتخار بزرگی است و هرکسی لیاقت شهید شدن را ندارد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه فخر بزرگی امروز نصیب خانواده شهید تختی نژاد شده است، اضافه کرد: شهید تختی نژاد افتخار بزرگی نه‌تنها برای مردم هرمزگان بلکه برای سراسر کشور است و باید امروز به خود ببالیم که هرمزگان دومین شهید مدافع حرم را تقدیم ایرانی اسلامی کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) اسلام را نجات داد و شهیدان ادامه‌دهنده این راه هستند، خاطرنشان کرد: شهدا چراغ راه و سند حیات و زندگی ملت هستند؛ ملتی که برای اهداف والایش حاضر نیست جان بدهد، ملت مرده‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه حب دنیا و ترس از مرگ مهم‌ترین آفت امروز جوامع اسلامی است، اظهار کرد: مردم مومن، غیرتمند و سلحشور هرمزگان بار دیگر جوانی پاک و پارسا را در جبهه‌های دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) تقدیم راه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و نظام اسلامی و ملت سرافراز ایران کرد.

|

‌مدافعان حرم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در منزل شهید تختی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: امروز شهید تختی نژاد نمونه نماینده شایسته فرزندان شجاع و رشید هرمزگان است که با رشادت خود نشان داد جوانان هرمزگانی برای مبارزه با دشمنان و کسانی که چشم طمع به اسلام دوخته‌اند، آماده‌اند.

احمد مرادی با بیان اینکه رزمندگان مدافع حرم با پیروی از مقام معظم رهبری در دفاع از ارزش‌های اسلامی تا پای جان ایستاده و از مظلوم در برابر ظالم حمایت و پشتیبانی می‌کنند، اضافه کرد: شهید تختی نژاد امروز مجاهدت، شجاعت و ایثارگری خود را به نمایش گذاشت و باید بابت این امر به خانواده‌اش تبریک گفت چراکه بصیرت سیاسی و دینی این شهید مدافع حرم، حاصل تفکر ناب اسلام و جهاد است.

وی تأکید کرد: این عزیزان، با تمام وجود از ارزش‌های دین مبین اسلام و حرم اهل‌بیت (ع) پاسداری و دفاع می‌کنند که برخی از آنان نیز در این راه به فیض عظیم شهادت نائل می‌شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به وظایف همگان در قبال خون شهدا، تصریح کرد: فرزندان ایران اسلامی هم‌عهد و یک‌صدا هستند و در راه شهدا گام می‌دارند، آن‌ها اجازه نمی‌دهند قطره‌ای از خون پاک شهدای گلگون کفن پایمال شود.

وی افزود: امام حسین (ع) و یاران باوفایش از تمام هستی خود گذشته و در راه حفظ ارزش‌های متعالی اسلام عزیز جان خود را فدا کردند، و ما باید بدانیم درس عاشورای حسینی، درس عشق و ایستادگی بر روی ارزش‌ها است که شهدای مدافع حرم نیز با پیروی از این امر، ممتازی خود را در مکتب حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) ثابت کردند.

مرای با بیان اینکه پیام شهدای مدافع حرم استقامت در راه خدا، مقابله با استکبار جهانی و شهادت‌طلبی است، بیان کرد: شهدا و سرداران مدافع حرم حضرت زینب (س) این‌ها را از نهضت عاشورا یاد گرفته و در راه آن قدم برمی‌دارند.

وی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید "عبدالحمید سالاری" اولین شهید مدافع حرم استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: سرداران کشورمان، با پیروی از مقام معظم رهبری در دفاع از ارزش‌های اسلامی تا پای جان ایستاده و از مظلوم در برابر ظالم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم از مصادیق بارز حیات شهید هستند که وجود خود را تقدیم راه دوست کردند چراکه بصیرت و کرامت در معنای شهید نهفته است و  عزت، آرمان‌خواهی و ارزش‌آفرینی از ویژگی‌های بارز شهداست.

مرادی در پایان گفت: رزمندگان مدافع حرم با پیروی از مقام معظم رهبری در دفاع از ارزش‌های اسلامی تا پای جان ایستاده و از مظلوم در برابر ظالم حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

|

ازخودگذشتگی مدافعان حرم امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است

استاندار هرمزگان در منزل شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد در بندرعباس حضور یافت و با خانواده معظم این شهید بزرگوار دیدار کرد.

فریدون همتی با حضور در منزل شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد، شهادت این پاسدار هرمزگانی مدافع حرم اهل‌بیت (ع) را به خانواده معظم این شهید بزرگوار تسلیت گفت.

استاندار هرمزگان در این دیدار با تجلیل و قدردانی از رشادت شهدای مدافع حرم، بیان کرد: مدافعین حرم با فداکاری و جانفشانی، مدافع حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و ارزش‌های اصیل اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: ازخودگذشتگی مدافعان حرم امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است و همه ما قدردان این بزرگواران و خانواده‌های معظم آن‌ها هستیم.

همتی در پایان اضافه کرد: مردم مومن و انقلابی استان هرمزگان همواره در دفاع از اسلام و ایران عزیز پیشگام بوده‌اند و شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد نمونه‌ای از جوانان غیور این استان است که به‌عنوان دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان لقب گرفت.

|

به گزارش ایسنا، "شهید خلیل تختی نژاد" هم‌زمان با شب ۱۹رمضان و لیالی مبارک قدر(یکشنبه 13 خرداد) به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا پس از شهید "عبدالحمید سالاری" دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان لقب بگیرد.

 

***

برای دیدن گزارش ویدئویی ایسنا کلیک کنید

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha