• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: khalijefars-51440
  • خبرنگار : 50169

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان خبر داد:

حمایت از طرح‌های مشترک دانشگاه و سازمان بسیج علمی

حمایت از طرح‌های مشترک دانشگاه و  سازمان بسیج علمی

نشست مشترک بین دانشگاه پیام نور هرمزگان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، درزمینهٔ اهداف و برنامه‌ها در راستای معرفی و راهکارهای همکاری‌ بین دو طرف برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمد خیری در نشست مشترکی که بین دانشگاه پیام نور هرمزگان و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را تقویت ارتباط بین دانشگاه و مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری عنوان کرد و افزود: ظرفیت و سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است که بالاتر از آن نیروهای نخبه و صاحبان فکر و اندیشه هستند و هر کشوری که بتواند از این ظرفیت استفاده کند، می‌تواند شاهد شکوفایی و پیشرفت خود باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور حدود 70 عضو هیئت‌علمی در سطح استان دارد، اضافه کرد: در قطب‌بندی تعریف شده استانی بسیج پتانسیل این را دارد که از اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور به‌عنوان نیروی علمی نیز استفاده کند.

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان با بیان اینکه از سازمان بسیج علمی انتظار فعال‌تر شدن خانه نخبگان را داریم،  تصریح کرد: باید به سمت علمی شدن بسیج دانشجویی حرکت کرد و همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی را به‌صورت اقدام مشترک بین دانشگاه و بسیج برگزار کنیم.

خیری ضمن تأکید بر علمی بودن طرح و برنامه‌های بسیج از اعلام آمادگی حمایت از طرح‌های مشترک دانشگاه و سازمان علمی بسیج در تمام سطح از کوچک تا بزرگ خبر داد.

در ادامه معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در کل استان آمادگی خود را اعلام می‌کند که از اساتید برجسته و نخبه در کارگاه‌های مشترک فی‌مابین دانشگاه و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان دعوت به عمل آورد.

  فاطمه عامری سیاهوئی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از لحاظ علمی کمتر از دانشگاه‌های دیگر نیست، اضافه کرد: نیاز دانشجویان دانشگاه پیام نور این است که به سمت کارهای پژوهشی هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف نخبگان در دانشگاه پیام نور نداریم، بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن موضوع علمی، باید فرهنگ‌سازی در اقتصاد صورت پذیرد و همه ما باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم.

معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان همچنین از آمادگی دانشگاه پیام نور استان جهت همکاری با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری درزمینهٔ اردوهای جهادی خبر داد.

عامری سیاهوئی ادامه داد: اگر درزمینهٔ پایان‌نامه‌ها اولویت داشته باشیم و همچنین در خانه نخبگان از نیروهای مختلف علمی دانشگاه‌ها به‌صورت تعامل با بسیج استفاده کنیم، می‌توانیم به اهداف والای مشترک دست پیدا کنیم. .

وی با تأکید بر در نظر گرفتن اساتید مختلف در تمامی بخش‌ها و راه‌اندازی کارگاه‌ها خاطرنشان کرد: سازمان بسیج علمی می‌تواند از اساتید دانشگاه پیام نور استان در جهت نیازسنجی بسیج به‌صورت طرح و در قالب همکاری مشترک و رایگان در برگزاری کارگاه‌ها استفاده کند.

معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان اظهار کرد: با سازمان‌دهی و دعوت از دانشجویان و نخبگانی که در دانشگاه‌های بزرگ استان در حال تحصیل هستند ، می‌توان در قالب طرح به خانه نخبگان و بسیج ارائه و پس از تائید موردحمایت قرار گیرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هرمزگان نیز در این نشست بیان کرد: هر اقدام و  پروژه‌ای که باعث موفقیت شود ، قطعاً بر پایه علم ، دانش و تجربه نخبگان استوار بوده و هر تولید و پژوهشی که بر پایه علمی بیان شده نیز سبب توسعه‌یافتگی در آن بخش می‌شود.

علی اسلامی، پایگاه‌های علمی و خانه نخبگان استان را بستر بسیار مناسبی برای نقش‌آفرینی، کشف استعدادهای نخبگان و تبدیل ایده‌های نوین به پدیده‌های تأثیرگذار دانست.

وی افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هرمزگان درزمینهٔ حمایت مالی بلاعوض می‌تواند تا سقف 70 میلیون ریال در محیط دانشگاه انجام دهد و همچنین ما باید با مراکز علمی تعامل داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم. 

در ادامه علیرضا مصدقی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس نیز خاطرنشان کرد: کلاس‌ها و امکانات مختلف در جهت همکاری و تعامل با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، و همچنین برگزاری کارگاه‌های علمی در مرکز بندرعباس آماده استفاده و بهره‌برداری از طرح‌های بسیج است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha