• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: khalijefars-53871
  • خبرنگار : 50173

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

از ظرفیت های لازم برای تامین امنیت منطقه برخورداریم/کشورهای مستکبر دست از دخالت بردارند

از ظرفیت های لازم برای تامین امنیت منطقه برخورداریم/کشورهای مستکبر دست از دخالت بردارند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز پیام مهمی برای ملت های منطقه داریم که منطقه از ظرفیت های لازم برای تامین امنیت خود بدون اتکا به استکبار برخوردار است، افزود: این کشورهای مستکبر باید دست از دخالت ها برداشته و سرنوشت کشورهای منطقه را به خود بسپارند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، امیر سرتیپ حاتمی عصر امروز در مراسم رونمایی "فاتح" پیشرفته ترین زیر دریایی کشور، افزود: آغاز 41 مین بهار آزادی را تبریک می گویم و موفقیت امروز جوانان برومند در صنعت دفاعی شامل همه مجموعه های صنایع به ملت، دولت، رئیس جمهور و فرمانده کل قوا تبریک می گویم.

  وی با بیان اینکه سواحل طولانی ما در جنوب مهم ترین عامل ژئوپلیتیکی کشور است، اضافه کرد: قدرت دریایی کشورمان در دهه های اخیر مورد توجه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و امروز دارای سرمایه عظیمی در این حوزه هستیم که شامل زیرساخت ها علم و دانش و نیروهای انسانی متعهد متخصص و کارآمد است.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه نیروی دریایی راهبردی و یکی از اولویت های صنعت دفاعی کشور است و در برنامه 4 ساله وزارت دفاع ارتقا قابلیت های منظور شده است، عنوان کرد: زیردریایی فاتح امروز تحویل نداجا می شود و ناوگان های نداجا و ندسا در خلیج فارس بعد دیگری از قابلیت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به تمایش می گذارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در زمینه صنعت دریایی تا سال 57 محصول بومی نداشتیم، کل صنعت دریایی ما وابسته به غرب بود اما امروز علاوه بر صنعت سازمان صنایع دفاعی ایجاد شده که در دولت دوازدهم اساس نامه اس به تصویب رسید، امروز 95 خانواده محصول تولید می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر توسعه و پیشرفت صنعت دریایی سطح و زیر سطحی و سامانه های سلاح در حال تکمیل است، اضافه کرد: تولید 44 فروند شناور برای سازمان بنادر و دریانوردی هم توافق شده است، برخورداری از عمق فناوری به طراحی بومی شناورها منجر شده و با هیچ گلوگاه فناورانه مواجه نیستیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه شناورها به انواع سلاح تجهیز شده که یکی از فناوری های پیچیده مربوط به پرتاب موشک از زیر آب است که اکنون به آن دست یافتیم، تصریح کرد: مهمترین ویژگی دفاع ما بومی بودن و کم هزینه بودن آن است با تکیه بر توان داخلی است؛ بیش از 85 درصد نیازهای تسحیلاتی را در داخل تولید کنیم با توجه به اینکه بودجه دفاعی ما بسیار پایین تر از کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از استعدادهای غیر دولتی از افتخارات ما است، اظهار کرد: بالغ بر 5 هزار واحد صنعتی خصوصی، 500 شرکت دانش بنیان و 100 دانشگاه در این افتخارات همکاری کرده اند و این پیشرفت ها درحالی است که در تحریم بوده ایم.

امیر حاتمی با بیان اینکه امروز به جایگاهی که پیش بینی شده بود دست یافته ایم در حالی که 7 سال به اتمام مهلت سند چشم انداز باقی است، تصریح کرد: در سال 97 شتاب توسعه بیشتر بوده است که تاثیرش را در تجهیز نیروهای مسلح خواهیم دید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه فاتح از افتخارات ماست و توانایی ساخت زیردریایی های کلاس متوسط اثبات شده که امیدواریم شاهد تداوم این پیشرفت هاست، خاطرنشان کرد: فاتح توانایی شلیک موشک های کروز ضد کشتی را دارد.

امیر حاتمی در پایان با بیان اینکه پیام مهمی هم برای ملت های منطقه داریم که منطقه از ظرفیت های لازم برای تامین امنیت خود بدون اتکا به استکبار برخوردار است، افزود: این کشورهای مستکبر باید دست از دخالت ها برداشته و سرنوشت کشورهای منطقه را به خود بسپارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha