• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-100977

عضو شورای شهر اهواز:

بارندگی، منازل پرخطر "منبع آب" را تهدید می‌کند

بارندگی، منازل پرخطر "منبع آب" را تهدید می‌کند
عضو شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به خطرات ناشی از بارش‌های احتمالی هفته جاری برای منازل پرخطر منبع آب و منطقه 7 شهرداری اهواز هشدار داد.
 
اسکندر لطفعلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: بر اساس اعلام مراجع رسمی، بیش از 800 منزل مسکونی در معرض خطر در منطقه 7 اهواز وجود دارد که 84 واحد آن پرخطر و در اولویت جابه‌جایی و انتقال قرار گرفته‌اند.
 
وی ادامه داد: اما تاکنون از این 84 واحد، ساکنان تنها حدود پنج واحد به شیرین‌شهر یا شهر رامین منتقل شده‌اند. متولی جابه‌جایی این منازل، دولت است اما متاسفانه هم استانداری و هم مدیریت بحران خوزستان، این موضوع را به کلی رها کرده‌اند.
 
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: مدیریت بحران خوزستان، تنها زمانی که رسانه‌ها به یک معضل یا مساله می‌پردازند، برای رسیدگی به آن اقدام می‌کنند. در حال حاضر پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از بارندگی‌های فراگیر از روز دوشنبه هفته جاری است که در این زمینه نگرانی‌هایی داریم.
 
لطفعلی‌زاده عنوان کرد: منازلی که بر تپه‌های کارون در منطقه 7 احداث شده‌اند، هر لحظه ممکن است که به علت ریزش کوه یا سنگ آوار شوند و جان ساکنان این منازل در خطر است. بارش باران نیز وقوع هر حادثه‌ای را در زمینه ریزش کوه در این منطقه امکان‌پذیر می‌کند.
 
وی ادامه داد: نگرانی جدی نسبت به بارندگی‌ها احتمالی هفته جاری وجود دارد زیرا بسیاری از خانه‌های این منطقه در مجاورت سنگ‌های بسیار بزرگی احداث شده‌اند که هر آن امکان سقوط این سنگ‌ها وجود دارد. همانطور که در حادثه اخیر سقوط سنگ روی دو منزل مسکونی در منبع آب، قبلا هشدارهای لازم را داده بودند.
 
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: در خصوص منازل پرخطر منطقه 7، ضعف‌هایی در عملکرد شهرداری وجود دارد. از جمله این که این منازل نباید در این مناطق احداث می‌شدند، شهرداری دخیل است اما موضوعات بعدی نظیر لزوم تخلیه و جابه‌جایی این منازل بر عهده دولت بوده است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha