• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: khouzestan-55351

چروک دور چشم پیر و جوان نمی‌شناسد

چروک دور چشم پیر و جوان نمی‌شناسد

یک متخصص پوست گفت: جوانان و نوجوانان دارای پوست خشک و روشن، مستعد چروک دور چشم هستند.

 

دکتر محمد امیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: افراد اخمو و افرادی که دائم زیر اشعه آفتاب در حال کار و فعالیت‌اند، بیشتر از دیگران، در معرض چروک پوستی مخصوصا چروک دور چشم قرار دارند.

 

وی افزود: افرادی که همیشه اخم دارند؛ هم‌زمان با ایجاد اخم، خطوط شکننده‌ای بر پیشانی و دور چشم خود ایجاد و به مرور زمان عضلات پیشانی خود را فلج می‌کنند. برخی افرادی که دچار ضعف بینایی هستند نیز هنگام نگاه کردن و تمرکز بر اشیا یا خطوط، عادت به تنگ کردن چشمان خود دارند که این مورد نیز موجب بروز چروک دور چشم می‌شود.

 

این متخصص پوست ادامه داد: همچنین آن دسته افرادی که در معرض اشعه خورشید کار و فعالیت می‌کنند، دچار سوختگی شدید و چروک دور چشمی می‌شوند که با استفاده از عینک ضداشعه و کرم ضدآفتاب می‌توانند تا حدودی از این چروک‌ها پیشگیری کنند.

 

وی گفت: افرادی که دچار فلج عضلات پیشانی و دور چشم هستند؛ می‌توانند با تزریق بوتاکس، چروک دور چشم و پوست خود را ترمیم کنند. بیماران دیابتی و خانم‌های باردار نیز با مشورت پزشک متخصص می‌توانند این عمل را انجام دهند.

 

متخصص پوست یادآور شد: افراد زیر 20 سال و بالای 40 سال بیشترین مواردی هستند که برای تزریق بوتاکس به مراکز پوستی مراجعه می‌کنند.

 

امیدیان تصریح کرد: افرادی که دارای چروک سطحی دور چشمان هستند با تزریق بوتاکس می‌توانند پوست خود را ترمیم کنند ولی پوست افرادی که چروک‌های عمیق دارند، تنها با بوتاکس ترمیم نخواهد شد و برای درمان باید از ژل‌های ضد چروک و حتی عمل جراحی استفاده کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha