• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-33022

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

همه در زمینه امر به معروف احساس مسئولیت کنند

همه در زمینه امر به معروف احساس مسئولیت کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: کاستی‌های موجود در جامعه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط با دولت کنونی و یا فرد خاصی نیست بلکه همه باید خود را مسئول بدانند و برای ترویج این وظیفه مهم بکوشند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن کوثر مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: در اصل هشتم قانون اساسی آمده است که در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است.

وی افزود: اهمیت توجه مردم به دولت در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای است که نباید مورد غفلت و تعافل و بی توجهی قرار گیرد و این دستورالعمل از همان سیره حکومت علمی گرفته شده که امیرالمومنین به کرات و به عیان امت را تشویق و توصیه به نظارت در امور حاکمان می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تحقق توجه مردم به دولت در راستای ترویج معروفات برای دولتمردان ممکن است سنگین و پرهزینه باشد، افزود: اما در گذر زمان بی‌تردید خیر و آثار اصلاحی را نصیب همگان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تمام خدماتی که همواره دولت‌ها و حاکمیت به مردم داشتند نارسایی‌ها و کم کاری‌ها و کم فروشی‌ها هم کم نبوده است چرا که تا بحث امر به معروف پیش می‌آید از ناحیه دولت انگشت اشاره به سمت ملت می‌رود و اغلب مباحثی مانند پوشش، پارک دوبله، سیگار نکشیدن و غیره مطرح می‌شود در حالیکه تبعین به حکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دوطرفه بوده و مردم و دولت باید مطیع قانون باشند.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: گاهی منکری که کارکنان دولت انجام می‌دهند هزار برابر مخرب تر از رفتار منکری است که مردم عادی مرتکب می‌شوند چرا که زیان منکر فردی و شخصی متوجه دایره محدودی بوده ولی منکر یک مسئول به جامعه آسیب می‌زند.

وی سرگردانی ارباب رجوع در پشت درهای بسته به دلیل جلسات کم و بی اثر مدیران، اتلاف بی رویه مصرف آب و برق و گاز و غیره را از منکراتی عنوان کرد که مسئولان باید برای جلوگیری از آن بکوشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و اضافه کرد: کاستی‌های موجود در جامعه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط با دولت کنونی و یا فرد خاصی نیست بلکه همه باید خود را مسئول بدانند و برای ترویج این وظیفه مهم بکوشند.

در این جلسه سایر اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha