• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-33024

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج:

صنايع دستی كردستان مورد ظلم واقع شده است

صنايع دستی كردستان مورد ظلم واقع شده است

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج گفت: متاسفانە صنايع دستی استان مورد ظلم واقع شده و مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش ایسنا، منطقه كردستان محمد نجيب اداك شامگاه چهارشنبه( ۲۵ مرداد) در بیست و پنجمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر كه در اتاق سنندج برگزار شد، در رابطه با وضعيت موجود صنايع استان دستی كردستان، اظهار كرد: با توجه به بررسی‌هایی که درباره وضعيت كنونی صنايع دستی استان انجام گرفته متاسفانه باید گفت صنايع دستی ما مورد ظلم واقع شده است.

وی افزود: همه ما مشتاق توسعه گردشگری استان هستیم اما تا زمانی که صنايع دستی رونق نيابد، توسعه گردشگری هم محقق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج با بيان اينكه در کردستان فرصت‌ها سوخته می‌شود، گفت: مكان‌های مناسبی برای صنايع دستی كردستان وجود داشته و خانه صنايع دستی را هم در اختيار داشتم اما دليل اين همه بی توجهی را درك نمی‌كنيم.

وی تصریح کرد: بی توجهی به آثار صنايع دستي ما بی احترامی به گذشته ما است و مديران استانی همه علاقمند به كار هستند اما معلوم نیست اين حلقه گم شده از کجا نشات می‌گیرد.

اداک با بیان اینکه بخش خصوصی هرچه در توان داشته باشد انجام می‌دهد، اعلام کرد: وقتی که با ۳ ٠ تا ٤٠ میلیون می‌توانیم صنايع دستی استان را دگرگون کنیم جای تعجب دارد که چرا صنايع دستی ما در ويترين‌های داخلی و خارجی ديده نمی‌شوند.

وی گفت: ۲ سال از زمان تشکیل این کمیسیون گذشته است و از اين پس هرکسی با رونق اقتصادی استان مقابله كند ديگر از طريق اين تريبون با آرامش مطالبه نخواهيم كرد.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق سنندج خاطرنشان کرد: استان كردستان با مشكلات زيادی مواجه است و بايد راهی برای تجاری سازی صنایع دستی آن پیدا کنیم و در بحث صنايع دستی بايد آسيب شناسی شود تا از اين حالت خارج شويم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha