• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-42179

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بیجار:

از نظر تجهیزات اطفاء حریق هیچ مشکلی نداریم


از نظر تجهیزات اطفاء حریق هیچ مشکلی نداریم
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بیجار با بیان اینکه از نظر تجهیزات اطفاء حریق هیچ مشکلی نداریم ، گفت: خریداری ۲ دستگاه دمنده، افزایش سه برابری آتش کوب ها، خریداری لباس های ضد حریق و آموزش نیروهای منابع طبیعی جهت اطفاء حریق از جمله این اقدامات است .

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان قدیر آریان امروز (پنج شنبه ، ۲۳ خرداد)  در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بیجار، با اشاره به اینکه پوشش گیاهی خشک شده در مراتع شهرستان بیجار مناسب برای آتش سوزی است اظهار کرد: آتش سوزی به ۲ صورت احتمال اتفاق افتادن دارد که شامل عوامل انسانی و طبیعی است .

وی افزود: عوامل انسانی شامل عوامل عمدی و غیر عمدی است، عوامل آتش سوزی طبیعی شامل آتش سوزی بر اثر شیشه های موجود در طبیعت است که ذره بینی عمل می کند و یکی از عوامل حریق در مراتع می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بیجار با بیان اینکه جهت اطفاء حریق در مراتع شهرستان اقدامات خوبی را انجام داده ایم و از نظر تجهیزات هیچ مشکلی نداریم ، گفت: خریداری ۲ دستگاه دمنده، افزایش سه برابری آتش کوب ها، خریداری لباس های ضد حریق و آموزش نیرو های منابع طبیعی جهت اطفاء حریق از جمله این اقدامات است .

وی با اعلام اینکه ادارات، دهیاران، آتش نشانی و مردم بهترین همکاران اداره منابع طبیعی جهت اطفاء حریق هستند ، تصریح کرد: از شهروندان تفاضا می شود هرگونه مشاهده حریق در مراتع را با شماره ۱۵۰۴ در میان گذاشته تا در سریع ترین زمان جهت اطفاء اقدام شود .

آریان با ذکر اینکه سال گذشته بیشترین مساحت آتش سوزی در منطقه کرانی و بیشترین تعداد آتش سوزی در محدوده شهر بیجار بوده است ، ادامه داد: نقشه مناطق بحران آتش سوزی شهرستان تهیه شده است اما با توجه به پوشش گیاهی مناسب جهت حریق در مراتع نمی توان نقشه را مد نظر قرار داد و در سال ۹۸ برای تمام نقاط شهرستان احتمال حریق وجود دارد .

وی با تأکید بر اینکه در سال ۹۷ یک میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی جهت احداث سد های رسوب گیر گابیونی، ملاتی و دیوار حائل رودخانه اعتبار جذب شده است ، خاطرنشان کرد: در حوزه روستای گلبلاغ ۱۵۰۰ متر مکعب سد گابیونی، ۴۰۰ متر مکعب سد ملاتی و ۷۱۲ متر مکعب دیوار حائل رودخانه از این میزان اعتبار کار شده است .

آریان ادامه داد: در حوزه روستای قره طوره ۵۰۰ میلیون تومان در اواخر سال ۹۷ برای سد های رسوب گیر اعتبار جذب شده است که از این میزان اعتبار ۴۵۰ مترمکعب سد گابیونی و ۱۱۱۷ مترمکعب سد ملاتی انجام شود که این پروژه هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام شدن است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بیجار در پایان با اشاره به اینکه مطالعات روستای کلوچه در سال جاری انجام می شود ، یادآور شد: برای سال ۹۸ در صدد جذب ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت انجام پروژه های آبخیزداری هستیم .
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha