• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: lorestan-79977

مدیر کل بهزیستی لرستان خبرداد:

شناسایی شهرهای دوستدار سالمند در استان/ بروجرد اولین شهر دوستدار سالمند

شناسایی شهرهای دوستدار سالمند در استان/ بروجرد اولین شهر دوستدار سالمند
مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: بروجرد اولین شهرستان دوستدار سالمند در استان است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فاطمه زهرا توکلی در جمع خبرنگاران با تبریک روز جهانی سالمند و کودکان با بیان اینکه در حال حاضر 155 هزار سالمند در استان وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه با پدیده رو به رشد سالمند در استان مواجه‌ایم.

وی اضافه کرد: بهزیستی دبیر شورای ساماندهی سالمندان استان است و تاکنون توانسته با کمک همکاران خود کمیته‎های حمایت از سالمندان( رفاهی و حقوقی، بیمه ای و سلامت و آموزش و پژوهش) را برای خدمات دهی بهتر به این قشر در استان تشکیل دهد.

مدیر کل بهزیستی لرستان ادامه داد: سالمندان طیف مختلفی به لحاظ نیاز دارند و برخی اوقات شاهدیم که خانواده‌ها به دلیلی مشکلات خود توان نگهداری از آنان را ندارند که یک سری مراکز شبانه‌روزی برای نگهداری از آنان در استان وجود دارد.

توکلی گفت: همچنین از طریق مراکز روزانه و یا مراکز ویزیت در منزل خدمات لازم را به سالمندان استان ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بروجرد با ضریب 12.8 درصد اولین شهر دوستدار سالمند دراستان است، بیان کرد: در حال حاضر سه شهر دوستدار سالمند در استان با توجه به ضریب سالمندی شناسایی شدند که به ترتیب بروجرد، ازنا و الیگودرز هستند.

98 درصد کودکان شناسایی شده در استان کار هستند

مدیر کل بهزیستی لرستان در مورد وضعیت کودکان کار در استان، با بیان اینکه در تابستان امسال شاهد رشد عجیبی در برخی مراکز شهری استان بودیم، تصریح کرد: بهزیستی در ساماندهی کودکان کار پیشقدم و پیشگام است.

وی با بیان اینکه کودکان جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند ، یادآور شد: براساس پژوهشی که سال 95 انجام شد 600 کودک در شهرستان‎های خرم‌آباد، بروجرد و دورود شناسایی شدند که 98 درصد آنان کودکان کار و دارای والد و خانواده بودند و خوشبختانه با وجود خانواده، ساماندهی این کودکان راحت‌تر خواهد بود.

 توکلی عنوان کرد: علیرغم اینکه فضای لازم برای نگهداری این کودکان باید توسط شهرداری‎ها مهیا شود اما بهزیستی استان پیش‌قدم شد و مراکز شماره دو و سه نگهداری از آنان  را در خرم‌آباد و بروجرد راه‌اندازی کرد.

سال گذشته 210 پرونده برای کودکان کار در استان تشکیل شد
وی با بیان اینکه  باید با کودکان کار ریشه‌ای برخورد شود، بیان کرد: در مراکز فوق خدمات روانشناسی و مشاوره‎ای ارائه می‎شود؛ سال گذشته 210 پرونده تشکیل شد و 200 میلیون تومان برای آموزش مهارت‎های زندگی، جشن مهرانه برای  حضور این کودکان در مدارس و پیشگیری از بیماری‌های احتمالی آنان هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی لرستان تصریح کرد: بخش عمده‎ای از این کودکان برای تامین مخارج زندگی خانواده‌هایشان به کار مبادرت دارند که توانستیم 50 نفر از والدین آنان را شناسایی و به فنی و حرفه‎ای  استان برای مهارت آموزی معرفی کنیم تا با توانمندسازی آنان از وجود کودکان کار جلوگیری شود.

توکلی عنوان کرد: نگهداری از کودکان کار در مراکز بهزیستی تابع قوانین وضوابط خاصی است و چنانچه آنان فاقد والد یا خانواده باشند  براساس حکم قضایی نگهداری خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا، به مناسبت روزجهانی کودک برنامه مفرحی با حضور کودکان مهدهای کودک استان و با شعار« آینده را خواهم ساخت» در پارک بانوان شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha