• پنجشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: lorestan-85195

علی‎رغم آسیب سیل به زیرساخت‎های شبکه؛ مراکز خرید آماده دریافت محصولات کشاورزان هستند

علی‎رغم آسیب سیل به زیرساخت‎های شبکه؛
مراکز خرید آماده دریافت محصولات کشاورزان هستند
مدیر تعاون روستایی لرستان از آغاز طرح خرید تضمینی گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خبر داد.

محمد آصفی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: از ابتدای خردادماه جاری طرح خرید تضمینی گندم و کلزا مازاد بر نیاز کشاورزان استان آغاز ‎شده است.

وی با بیان اینکه این کار توسط شبکه تعاونی روستایی استان  انجام می‎شود، افزود: نرخ تضمینی برای هر کیلوگرم گندم 17 هزار و  کلزا 34 هزار و 398 ریال است.

آصفی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‎های حمایتی دولت از کشاورزان و برابر ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم و دانه کلزا در سال ‎ جاری با مسئولیت شرکت غله و خدمات بازرگانی و مباشرت شبکه تعاون روستایی لرستان انجام می‎شود.

مدیر تعاون روستایی لرستان تصریح کرد: این کار در قالب بیش از 23 مرکز خرید تضمینی گندم و 10 مرکز خرید دانه کلزا در سطح استان صورت می‎گیرد.

وی بیان کرد: علی‎رغم آسیب سیل به زیرساخت‎های شبکه در اکثر شهرستان‎ها و به‌ویژه پلدختر، با تمهیدات ویژه و برنامه‌ریزی مناسب مراکز خرید گندم  و کلزا تجهیز و آماده دریافت محصولات تولیدی کشاورزان استان هستند.

آصفی گفت: قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی در انطباق با سیاست‎ها و اهداف کلان کشاورزی تعیین می‎شود به طوری‎که حمایت از محصولات راهبردی و دانه‎های روغنی، محصولات بهره‎ور و کشت‎های پاییزه متکی به آب سبز بالاترین سهم افزایش قیمت را دارند.

مدیر تعاون روستایی لرستان ادامه داد: این نوع سیاست‎ها می‎تواند به ترغیب کشاورزان برای فعالیت در عرصه کشاورزی کمک کند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha