• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-93841

نظارت بر عملکردها نباید بی‌خاصیت و بی‌فایده باشد/عدم نظارت کافی یکی از مشکلات است

نظارت بر عملکردها نباید بی‌خاصیت و بی‌فایده باشد/عدم نظارت کافی یکی از مشکلات است

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تمام افراد در یک مجموعه مسئول هستند و نظارت‌ بر عملکردها بایستی نمود جدی داشته و اقدامی بی‌خاصیت و بی‌فایده نباشد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عبدالرضا عابد در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، بیان کرد: واگذاری مسئولیت‌ها و پست‌ها همواره موقتی است و هر فردی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد روزی باید آنرا به دیگری واگذار کند و تنها چیزی که در این مدت باقی خواهد ماند، همان باقیات صالحات و عملکرد مناسب است.

وی افزود: مسئولیت معنی بسیار سنگینی دارد، با نگاهی به عملکرد شهدا و امام(ره) و کنکاش در شناخت مشکلات و مسائلی که در طول سالیان با آن مواجه بودند، درمی‌یابیم که این افراد ویژه و شایسته در مسئولیت و جایگاهی که قرار داشتند، خوش درخشیدند و تبعات اقدامات ارزنده آنها جهانی را متحول کرده است.

عابد با بیان اینکه تاریخ و خاطرات شهیدان سرلوحه کار ماست و نباید آنرا به فراموشی سپرد، افزود: هر مسئولی وظیفه دارد راه شهیدان را ادامه دهد و در هر جایگاهی در یک آزمایش الهی قرار دارد. همواره خداوند، اهل‌بیت(ع) و مردم، ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

وی با بیان اینکه اوقاف خدمتگزار مردم است، افزود: اوقاف، واقفین و موقوفات معانی و پیام‌های جداگانه‌ای دارند و ما باید دقت داشته باشیم که در این جایگاه همواره مورد امتحان الهی قرار داشته و زیر ذره‌بین مردم هستیم. همچنین انجام مسئولیت‌ها باید با تکیه بر وجدان انسانی باشد، داشتن چنین روحیه‌ای ضروری است چراکه تنها با این موضع، می‌توان در راه امام و شهدا قدم برداشت.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: دشمن همواره منتظر است که مسئولین را در جایگاهی ببیند که با میثاق‌های انقلاب و جامعه بیگانه هستند و به دنبال آنست که حرکت بزرگ انقلاب را از این سرزمین دور کند و آنرا در جهت تاریکی القا کند.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه افزود: این رژیم همواره می‌خواهد ظلم خود را بر منطقه حاکم کند، اما همین ظلم و دود و خاکستر ناشی از آن باعث شد که همگان به حقیقت استکبار جهانی پی‌ببرند.

عابد ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه معنای خاص خود را دارد و همین معنا مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، لازم است در این فرصت خدمت‌گذاری به مردم، تلاش و کوشش کرده و با فداکاری و همت به انجام وظیفه بپردازیم و به مردم و مسئولین نشان دهیم که در این زمینه راسخ هستیم.

وی اظهار کرد: تمام افراد یک مجموعه در برابر عملکرد‌ها مسئول هستند، بنابراین همه افراد باید در یک مجموعه با مسئول سازمان همکاری مستمر داشته باشند که این موضوع، اولین شرط موفقیت یک ارگان است.

عابد ادامه داد: با همت همگانی می‌توانیم خلا‌ءهای ایجاد شده را  جبران کنیم، تلاش و کوشش مضاعف سبب جبران نقصان‌ها خواهد شد. ممکن است که یک یا دو نفر در یک ارگان خطا کرده باشند ک البته این امر به معنای خطاکاری همه افراد نیست، در حالی که دشمن تلاش می کند این خطا‌ها را به گردن همه بیندازد و سیاه‌نمایی کند.

وی با بیان اینکه عدم نظارت کافی یکی از مشکلات است، افزود: نظارت کافی مانع بروز خطاهای بزرگ می‌شود، در حال حاضر شاهد هستیم که گاه عدم نظارت‌ها سبب شکل‌گیری آتشی می‌شود که چاره‌اندیشی برای آن کار دشواری است، نباید بگذرایم که خطاکاری‌ها به چنین مراحلی برسد.

عابد خاطرنشان کرد: نظارت و رصد مداوم و جدی بر عملکرد تمام شاهرگ‌ها و زیرمجموعه‌ها ضروری است، گزارش عملکردها باید جدی باشد و به گزارش ساده اکتفا نکنیم، البته این اقدامات تنها یک درصد مسیر است و 99 درصد مابقی آن پیروی از راه قرآن، اهل بیت(ع)، تکیه بر وجدان و استفاده از آموزه‌های مقام معظم رهبری است.

بزرگترین سرمایه اوقاف اعتماد مردم است

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: بزرگترین سرمایه سازمان اوقاف املاک نیست، بلکه اعتماد مردم است که باید در حفظ آن کوشا باشیم و روز به روز بر این اعتماد بیفزائیم، چراکه اعتماد مردم زمینه ساز موفقیت ما در راستای اهداف تعیین شده است.

حجت‌الاسلام حسین دلاوری افزود: مسئولیت مدیریت تنها بر دوش یک نفر نیست، مسئولیت مدیرکلی یک مسئولیت جمعی است و تنها با همدلی و دست در دست هم این بار سنگین به سر منزل مقصود خواهد رسید.

  به گزارش ایسنا، سرپرست سابق اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: بعد از انتصاب اینجانب به سرپرستی اداره کل اوقاف استان مرکزی تقریبا در مدت زمان یک هفته جلسات کنترل و نظارت بر برنامه‌ها اجرا شد.

حجت‌الاسلام اصغر سلطانی افزود: به نظر می‌رسید که نظارت کافی بر اجرای برنامه‌ها در طول سال انجام نشده بود که بر اساس آن صورت‌جلسه‌ها تنظیم و به مدیران ابلاغ‌ شد، همچنین نقاط ضعف و نقص‌هایی که اداره کل اوقاف در طول شش‌ماه اول سال با آن مواجه شده بود، احصا شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه اداره کل اوقاف استان مرکزی در ارزیابی بهمن‌ماه سال گذشته نمره 97 را کسب کرد و نمره میانگین اکثر معاونت ها و روسای ستادی نیز بین نمره 100 تا 97 بود، امسال نیز بنا داریم که تمام برنامه‌ها را به صورت 100 درصدی تحویل سازمان دهیم.

سلطانی افزود: همواره برنامه‌محوری در فعالیت‌ها لحاظ شده، از سه تا چهار سال پیش موضوع نظارت مستمر بر شهرستان‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شد و هر سه ماه یکبار مدیرکل و معاونت‌ها در شهرستان‌ها حاضر شدند.

وی بیان کرد: بیش از 100 بقعه متبرکه استان نیازمند تغییر و تحول عمرانی است و در این زمینه فعالیت عظیمی در حال شکل‌گیری است. به منظور فعالیت‌های عمرانی بیش از 12 تا 13 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی مردمی و بالغ بر همین رقم نیز از بقاع متبرکه جمع‌آوری شده است.

سلطانی افزود: در استان مرکزی حدود 280 بقعه در سامانه ثبت شده‌ که بیش از 100بقعه برنامه فرهنگی منسجم و مطلوبی دارند و مابقی آنها نیازمند فعالیت‌های عمرانی و ایجاد فضای فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد: اعتباری برای بقاع فاقد درآمد اختصاص داده شد که بر اساس ضرورت‌سنجی بین 10 بقعه تقسیم شد، انتظار داریم مابقی اعتبار نیز اختصاص یابد که فعالیت‌ها در این زمینه به نتیجه برسد.

سلطانی در خصوص موقوفات اظهار کرد: در چند سال اخیر علی‌رغم تلاش زیادی که در این زمینه انجام شده، اما بسیاری از رقبات یا منقضی شده یا سند اجاره‌ای ندارند، که این موضوع نگران کننده است و لازمه آن یک فعالیت جهادی است.

وی بیان کرد: در استان مرکزی برگزاری مسابقات قران کریم سالهاست که شروع شده و ما در طرح تربیت حافظان قرآنی بسیار موفق بودیم، البته برگزاری مسابقات سراسری قرآن در استان مرکزی در سال جاری پیش‌بینی شده که امیدواریم این کار به نحو احسن انجام شود.

 

 

 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha