• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-93938

فعالیت 12 سمن استان مرکزی در حوزه میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: 12 سمن در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی فعال هستند.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، سیدمحمد حسینی افزود: سازمان های مردم نهاد این توان و موقعیت مردمی را دارند تا هم راستا با دولت، جامعه را برای حرکت آگاهانه آماده کرده و فرهنگ پذیری در این خصوص را بالا ببرند. از این رو با توجه به نقش سمن ها در جامعه پذیری و فرهنگ سازی، اولویت حمایت از این رکن مردمی در دستور کار اداره کل قرار گرفت به گونه ای که در سال 95، هفت سمن در سطح استان با 45 عضو فعال شدند و این رقم درسال 96، به دوازده سمن و 110 عضو فعال رسید.

وی گفت: امروز حرکت در راستای توسعه گردشگری اجتناب ناپذیر است و حمایت از فعالان این بخش وظیفه سازمان میراث فرهنگی است. سمن ها با احصا تکالیف دولتی و یادآوری آن به دستگاه ها می توانند یاری گر مسولان باشند، چرا که سمن ها پتانسیل بالایی در معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری داشته و مردمی ترین پایگاه معرفی جاذبه ها را دارا هستند.

او برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های توانمند‌سازی سمن‌ها را یکی دیگر از اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این حوزه عنوان کرد و گفت: این دوره‌‌ها می تواند بسیار در ایجاد روحیه وظیفه شناسی و مطالبه گری مدنی در بین اعضای سمن ها نوید بخش باشد و فرصت بسیار خوبی برای بالا بردن سطح علمی و تشویق اعضای آن ها به مشارکت روز افزون است.

حسینی با اشاره به اینکه توجه ویژه به سازمان‌های مردم ‌نهاد در دستور کار سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری است، گفت: سامان‌دهی سمن‌ها در سال های اخیر جدیت بیشتری پیدا کرد و سال گذشته جمعا 5 سمن به تعداد سمن‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه شد.

او درباره تعداد سمن‌ها، به‌تفکیک فراگیری و حوزه، گفت: 4 سمن مربوط به حوزه گردشگری، 2سمن مربوط به حوزه میراث فرهنگی، 2سمن مربوط به حوزه های میراث فرهنگی وگردشگری، 4سمن مربوط به هر سه حوزه و همچنین 8 سمن ترکیبی در حال حاضر در استان مرکزی فعال اند که هر کدام در حوزه حود تا بحال یاریگر اداره کل میراث فرهنگی استان بوده و هستند.

حسینی در پایان اظهار کرد: همفکری تشکل های مردم نهاد به ما کمک می کند که راه حل های منطقی تر، بهتر و نزدیک تر به رای و نظر مردمی پیدا کنیم و این هم افزایی باعث می شود که دغدغه های مشترک میان اداره کل و سمن ها به راه حل هایی برای رسیدن به اهداف مهم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبدیل شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha