• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-93940
  • خبرنگار : 50211

استاندار مرکزی :

استان مرکزی می تواند همه نیازهای صنعتی بنین را تامین کند

استان مرکزی می تواند همه نیازهای صنعتی بنین را تامین کند

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی می تواند همه نیازهای صنعتی بنین را تامین کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در دیدار با سفیر بنین گفت: مردم ایران با مردم آفریقا رابطه دیرینه و حسنه دارند و از آنان به نیکی یاد می کنند.

 وی با بیان اینکه بنین نیازهایی دارد که استان مرکزی قادر به رفع آنهاست افزود: استان مرکزی با 1.5 میلیون جمعیت سومین استان صنعتی ایران است که تولیدات بسیار متنوعی دارد. سابقه صنایع در استان مرکزی به بیش از 50 سال می رسد و تعدادی از صنایع بزرگ این استان در خاورمیانه و بسیاری نقاط جهان منحصر به فرد هستند.

وی اظهار کرد: استان مرکزی علاوه بر صنعت قطب کشاورزی کشور هم هست و اکثر محصولات این استان به میزان بیش از نیاز مردم استان تولید می شود.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی قطب گردشگری و تاریخی کشور نیز هست، افزود: امید است حضور سفیر بنین در استان مرکزی منجر به توافق اجرایی برای تبادلات اقتصادی بین دو طرف شود.

وی افزود: تضمین می دهم که استان مرکزی می تواند همه نیازهای صنعتی بنین را تامین کند. ما توان ساخت نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی تا صنایع کوچک را دارا هستیم. صنعتگران ما می توانند کارخانجاتی در بنین احداث کنند که محصولاتش از این کشور به نیجریه 150 میلیون نفری صادر شود.

وی با بیان اینکه یکی از 7 پالایشگاه موجود در کشور در استان مرکزی فعال است گفت: در کنار این پالایشگاه پتروشیمی نیز در استان فعال است و تمام محصولات پتروشیمی مورد نیاز دنیا را تولید می کند.

وی افزود: بنین نیز دارای ظرفیت های بالا در تولید محصولات کشاورزی خام است وب ر این اساس می توان یک مبادله منطقی و عادلانه بین دو طرف ایجاد کرد.

وی افزود: استان مرکزی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی اعم از تراکتور و کمباین و سایر ادوات کشاورزی را تولید می کند و می تواند در این زمینه به بنین محصول و خدمات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه از پیشنهادات سفیر بنین استقبال می کنیم و آمادگی داریم هیات هایی بین دو طرف مبادله شود، ابراز امیدواری کرد که جلسه هیات بنین با تجار استان مرکزی منجر به اقدامات بزرگ بین این استان و جمهوری بنین شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha