• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-93942
  • خبرنگار : 50211

بنین نیازمند صنعت است/هر آنچه مورد علاقه تجار بنینی است در استان مرکزی وجود دارد

بنین نیازمند صنعت است/هر آنچه مورد علاقه تجار بنینی است در استان مرکزی وجود دارد

سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: هر آنچه مورد علاقه تجار بنینی است در استان مرکزی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، نعیم آکیبو که در قالب سفری دو روزه به استان مرکزی وارد شده است، در دیدار با استاندار گفت: استان مرکزی از ظرفیت های فراوانی برخوردار است و تنها راه ایجاد شناخت میان مردم بنین و مردم ایران شروع تجارت بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه هر آنچه مورد علاقه تجار بنینی است در استان مرکزی وجود دارد و ما هم بخشی از آنچه مورد علاقه تجار ایرانی خواهد بود را در بنین داریم، اظهار کرد: این رابطه برد برد خواهد بود، هدف همین است و مسیر نیز برای اینکار آماده است.

آکیبو افزود: علاقه‌مندیم بین استان مرکزی و یکی از استان های بنین خواهرخواندگی ایجاد شود چراکه این کار به نزدیک شدن این استان و بنین و توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی کمک خواهد کرد و اگر در سطح سیاسی امکان انجام این مهم وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه علاقمندم قطب اقتصادی بنین با استان مرکزی خواهرخوانده شود، افزود: بنین نیازمند صنعت است. این کشور 11 میلیون جمعیت دارد ولی برای بیش از 50 میلیون نفر واردات انجام می دهد چرا که این کشور ارائه دهنده خدمات به دیگر کشورهای آفریقاست و از طریق بندر خود به کشورهای منطقه خدمات رسانی می کند.

آکیبو افزود: سرمایه گذاران در بنین باید بدانند که در یک جامعه اقتصادی سرمایه گذاری می کند زیرا بنین عضو جامعه اقتصادی با عضویت 15 کشور غرب آفریقاست و کالاها در این اتحادیه بدون مشکل گمرکی جابجا می شوند. آنچه در بنین تولید می شود به عنوان یکی از محصولات اتحادیه بدون بحث گمرکی وارد کشورهای 15 گانه عضو می شود. این 15 کشور بازار بزرگی را تشکیل داده اند و ورود به بنین زمینه ساز ورود به بازار این کشورهاست.

وی اظهار کرد: بنین علیرغم برخورداری از جمعیت کم ظرفیت بزرگی برای سرمایه گذاری دارد. در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی ما همچون پنبه به صورت خام صادر می شود، صنایع نساجی ما رقابتی نبودند و خصوصا با حضور چین با شکست در بازار مواجه شده و بسته شدند.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha