• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۲۲:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-94935

فرمانده سپاه روح‌الله عنوان کرد:

غرس 30 هکتار نهال برای جلوگیری از ریزگردهای خوزستان توسط گروه های جهادی استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته گروه های جهادی استان مرکزی برای جلوگیری از پدیده ریزگردهای استان خوزستان 30 هکتار غرس نهال را انجام داده اند، گفت: اجرای طرح بیابان زدایی به روش باد شکن غیر زنده به میزان 70 هکتار در منطقه کویر میقان یکی از فعالیت های ارزنده این گروه ها بوده است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار محسن کریمی در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی از اردوهای جهاد استان مرکزی گفت: با ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری مسئولیت هماهنگی و سازندگی هر استانی به استانداران سپرده شده است که سپاه و بسیج سازندگی همکاری های لازم را در این بخش دارند .

وی گفت: اردوهای جهادی علاوه بر رفع محرومیت زدایی دارای برکاتی بوده است که می توان به تربیت نیروی جوان و متعهد اشاره کرد و هر زمانی گروه های جهادی در منطقه ای حضور و مشارکت داشته اند، باعث رفع محرومیت و خیر برکات بوده است .

سردارکریمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به گروه ها و اردوهای جهادی، گفت: گروه های جهادی در توسعه و آبادانی کشور نقش دارند و در واقع همپا و یاریگر دستگاه های دولتی برای رفع محرومیت و آبادانی کشور هستند، منتهی آنچه که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد، جلوگیری از هرز رفتن توانمندی ها و سوق دادن هر چه بیشتر این گروه ها به توسعه و آبادانی کشور است .

فرمانده سپاه روح الله استان تصریح کرد: رویکرد گروه های جهادی کشور امسال تغییر پیدا کرده است و دیگر این گروه ها به همه نقاط کشور اعزام نشده و گروه های جهادی هر استانی به مناطق محروم استان خود اعزام خواهند شد، تا بر اساس برنامه توسعه استان محرومیت های استان را در قالب برنامه های چند ساله رفع کنند .

سردار کریمی با اشاره به خدمات گروه های جهادی استان در عرصه بحران های کشور، گفت: سال گذشته گروه های جهادی استان مرکزی برای جلوگیری از پدیده ریزگردهای استان خوزستان 30 هکتار غرس نهال را انجام دادند و علاوه بر آن در بحث زلزله اخیر کرمانشاه توانسته اند رتبه نخست کشوری را در ارائه خدمات به زلزله زدگان کسب کنند .

وی ادامه داد: اجرای طرح بیابان زدایی به روش باد شکن غیر زنده به میزان 70 هکتار در منطقه کویر میقان، غرس 1400 اصله نهال(مثمر و غیر مثمر)، لایروبی قنوات و ... از مهمترین اقدامات گروه های جهادی استان در سال گذشته بوده است که علاوه بر آن اقدامات موثر در رفع محرومیت روستای اسماعیل آباد شهرستان زرندیه انجام شده است .

فرمانده سپاه روح الله استان با اشاره به راه اندازی بیمارستان های صحرایی در شهرستان های شازند، خنداب، کمیجان و خمین، گفت: کلیه ارائه خدمات در این بیمارستان برای افراد بصورت رایگان صورت گرفته است و راه اندازی این بیمارستان در شهرستان های دیگر استان در دستور کار ما قرار دارد .

کریمی با بیان اینکه یکی از اولویت های سپاه رفع حاشیه نشینی است، گفت: در بحث حاشیه نشینی که یک آسیب جدی است و از سوی مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای برای رفع این آسیب شده است، اعتباراتی از سوی وزارت کشور در نظر گرفته شده و سپاه نیز در این راستا آورده ای دارد، ولی متاسفانه این اعتبارات در بخش هزینه کرد با مشکلاتی روبرو است .

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی فراهانی، مسئول بسیج سازندگی استان در ادامه نشست با بیان اینکه  184 گروه در سال گذشته و  360 گروه جهادی در سال جاری در استان شناسنامه دار می شوند، گفت: یکی از طرح های موفق در راستای محرومیت زدایی طرح کرامت است که در آن دولت و سپاه با یکدیگر مشارکت دارند، در استان مرکزی این طرح در چهار شهرستان اراک، ساوه، خمین و شازند اجرا شد که 12 محله محروم این شهرستان ها شناسایی و بالغ بر 300 میلیون تومان برای رفع محرومیت در این محله ها هزینه شد .

وی گفت: ارائه تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط و کمک های بلاعوض به مستمندان مناطق محروم و روستاها یکی از اقدامات بسیج سازندگی است که در سال گذشته برای 35 پروژه در استان بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است و علاوه بر آن در سال جاری بالغ بر هفت میلیارد تومان برای 12 پروژه از جمله طرح های بلاعوض توسط سپاه اعتبار اختصاص یافته است .

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: تخصیص 258 میلیون تومان برای تهیه 31 سبد جهیزیه، 500 سبد غذایی، 250 سبد پوشاک و غیره از فعالیت های غیر عمرانی بسیج سازندگی استان بوده است .

فراهانی در پایان بیان کرد: بخش سوم اعتبارات طرح بیابان زدایی برای نصب روش باد شکن به منابع طبیعی استان ابلاغ شده است که بسیج سازندگی استان آمادگی خود را در جهت اجرای این طرح در منطقه کویر میقان اعلام می کند .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha