• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-97771

معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان مرکزی از سه ماه پیش آغاز شده است

معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان مرکزی از سه ماه پیش آغاز شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با تأکید بر نوروزی متفاوت در استان، خاطرنشان کرد: سعی ما این است تا استان مرکزی را امسال متفاوت‌تر با هنر مهمان‌نوازی خود به گردشگران معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علیرضا ایزدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال سعی کردیم توجه بیشتری چه در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات داشته باشیم، افزود: این نیازمند مساعدت فرماندارن و شهرداری‌هاست تا بتوانیم نوروز متفاوتی را برای هموطنان با ارائه خدمات بهینه رقم بزنیم.

 

وی با بیان محوریت برنامه‌های نوروز 98 گفت: این برنامه‌ها با محوریت نشاط‌آفرینی و میزبانی مناسب و درخور شأن مسافرین ترتیب داده شده است، با این نگاه که صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و باید همه مجموعه‌ها دست به دست هم دهند تا بتوانیم یک نوروز مناسب با خدمات مناسب را پیش‌رو داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در حوزه تبلیغات با محور فرهنگ‌سازی همراه است، افزود: نزدیک به سه ماه است که تبلیغ ظرفیت‌های استان مرکزی در بسیاری از نقاط کشور شروع شده و در جشنواره‌های مختلف همچون پنج جشنواره داخلی و یک جشنواره برون‌مرزی که به همیت مدیریت ارشد استان شکل گرفت، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان معرفی شده است.

وی ادامه داد: در کنار آن جشنواره‌های مختلفی که آخرین آن از یکم تا چهارم اسفندماه سالجاری در اهواز و خوزستان برگزار خواهد شد، سعی می‌شود پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مختلف استان را در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و طبیعی معرفی کنیم تا از لحاظ کمی میزبان تعداد بیشتری از هموطنان از اقصی نقاط کشور باشیم.

ایزدی با بیان اینکه ابزار تبلیغاتی مختلفی را در نظر گرفتیم که بخشی از آن مهیا است و مابقی آن تا آخر اسفندماه آماده خواهد شد، اظهارکرد: با همت مجموعه هلال‌احمر شهرستان‌ها که در مبادی ورودی شهرها مستقر خواهند شد، وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی با حضور مجموعه راهنمایان به گرشگران انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: در صدد هستیم تا با معرفی بهتر از لحاظ کمیت نسبت به سنوات گذشته تعداد بیشتری از امکان و نقاط گردشگری استان میزبان مسافران و گردشگران باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به اینکه همه ساله بحثی تحت عنوان مانور ستاد اجرایی خدمات سفر که معمولا بین روزهای 25 تا 27 اسفندماه اجرا می‌شود، گفت: با هماهنگی شهرها و شهرداری‌ها این مانور خود یک آمادگی است برای مردم و نیز به ایجاد فضای شادی‌آور کمک می‌کند و همچنین برای پذیرایی بهتر و بیشتر از مسافرین نوروزی مهیا می‌شویم.

وی با تأکید بر استقرار نوروزگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در خواست می‌شود به همت شورا و شهرداری فضای روانی، اجتماعی و فرهنگی مناسبی برای استقبال از مسافرین در قالب کمیته‌های مربوطه ایجاد شود.

ایزدی گفت: قطعا وظیفه ما میزبانی درخور و در شأن مسافرین است، لازم است فرماندارن و شهرداران حتما در یکی از میادین شهر یا اماکن بحث چیدمان نمادین سفره هفت سین را به عنوان یک فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به انجام برسانند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم بار تبلیغاتی مناسبی را از لحاظ اقلام و فضای جوی ایجاد کنیم، می‌توانیم فضای فرح‌بخشی برای مسافرین داشته باشیم.

ایزدی تاکید کرد: بدون استثنا در کلیه شهرستان‌ها بحث نوروزگاه را خواهیم داشت، با هماهنگی فرمانداران برنامه مشخص روزانه‌ای ترتیب داده می‌شود که هر شهری در روزی خاص بحث نوروزگاه خود را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در پایان گفت: اداره کل در موزه مفاخر به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی خدمت گردشگران خواهد بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha