• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-99168
  • خبرنگار : 50203

کریمی تاکید کرد:

رفع نواقص آموزشی استان مستلزم اتصال امکانات محدود دولتی به اقیانوس توان خیرین است

رفع نواقص آموزشی استان مستلزم اتصال امکانات محدود دولتی به اقیانوس توان خیرین است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کار بر زمین مانده در حوزه مدارس استان زیاد است و تنها با اتصال امکانات محدود دولتی به اقیانوس نامحدود توان خیرین می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی اکبر کریمی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی، با اشاره به درگذشت "محمدرضا حافظی"، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: در سراسر کشور مردم یادگاران این خیر مدرسه ساز را به خاطر دارند و ایشان را به خاطر اقدامات خیرخواهانه و ارزشمندشان، به نیکی یاد می کنند. یقینا چنین اقداماتی اجر اخروی فراوانی را برای این فرد به همراه خواهد داشت و ما نیز تلاش می کنیم تا راه و منش این خیر را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به صراحت فرموده است که تمامی دارایی هایی که انسان از اموال دنیا برای خود جمع می کند، فانی و نابود شدنی است و بالعکس تمامی اعمالی که انسان از پیش برای خدا می فرستد، جاویدان و باقی ماندنیست. همه باید تلاش کنیم از آنچه خداوند به ما عطا کرده است در راه اهداف الهی و نیات خیرخواهانه استفاده کنیم، که مدرسه سازی یکی از این اعمال شایسته و اخروی به حساب می آید.

کریمی خاطر نشان کرد: اعمال و نیات خیرخواهانه بسیار هستند؛ اما کمتر کاری پیدا می شوند که به مانند عمل خیر مدرسه سازی، از ثواب و قداست معنوی برخوردار باشد. مدرسه انسان ساز است و مکانی است که آیندگان بشریت در آن تربیت می شود؛ لذا از ارزش والایی برخودار است و ساخت چنین مکانی بسیار پسندیده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدرسه ای که خیری آن را می سازد و در مسیر آموزش و پرورش جامعه وقف می کند، تا زمانی که پابرجاست و دانش آموزان در آن تربیت می شوند، برای آن خیر کفایت می کند. ساخت مدرسه به عنوان مکانی که نیروی انسانی مورد نیاز جامعه را تأمین می کند، دستاورد کمی نیست و از ارزش و جایگاه معنوی بالایی برخوردار است.

وی وجود انجمن خیرین مدرسه ساز را همچون چراغی دانست که در میان تمام فعالیت های خیرخواهانه جامعه می درخشد و افزود: این انجمن امروزه به عنوان الگویی برای سایر انجمن های خیریه کشور مطرح است و در زمینه کارهای خیریه، پیشتاز سایر انجمن ها بوده است. استان مرکزی امروزه با کاستی ها و خواسته های زیادی در حوزه نوسازی و مقاوم سازی آموزشی روبرو است که امیدواریم با استمرار اقدمات ارزنده خیرین استان، به زودی این مشکلات نیز برطرف شود.

کریمی بیان کرد: متاسفانه کار بر زمین مانده در حوزه مدارس استان زیاد است و این مهم یقینا با بضاعت محدود دولت به سامان نخواهد رسید. اگرچه دولت و مجلس نهایت تلاش خود را برای مرتفع ساختن این نیازها انجام می دهند و سعی دارند تا حداکثر اعتبارات را به این حوزه اختصاص دهند، اما بدون وجود خیرین مدرسه ساز، دستیابی به چنین امکانی محقق نمی شود و چنین خلائی تنها وجود خیرین را می طلبد.

وی رفع کاستی ها و بهبود وضعیت اماکن آموزشی کشور را مستلزم اتصال امکانات محدود دولتی به اقیانوس نامحدود توان و همت خیرین عرصه جامعه دانست و اضافه کرد: هرکاری که در کشور با همت و همکاری مردم صورت گرفته است، با تنیجه مطلوب همراه بوده و هر زمان که تمام فرایند یک کار به عهده دولت سپرده شده است، موفقیت چندانی را به دنبال نداشته است. توان گسترده و نامحدود مالی و مدیریتی مردم و خیرین، می تواند شرایط مناسب تری را برای مدارس سطح استان رقم بزند و بسیاری از دانش آموزان را از حداقل امکانات آموزشی برخوردار کند.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha