• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-99169
  • خبرنگار : 50203

مقدسی:

خیرین می توانند زمینه ساز تشویق سایر افراد به اعمال خیرخواهانه باشند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات خیرین می تواند افرادی را که دارای تمکن مالی مناسبی هستند، به انجام کارهای خیر خواهانه تشویق کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید مهدی مقدسی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی، اظهار کرد: هرچقدر به موضوع مدرسه سازی پرداخته شود، باز هم کم است و علیرغم همه اقداماتی که توسط خیرین و دولت صورت گرفته است، هنوز در این زمینه نیازهای زیادی داریم و باید برای نوسازی و تحکیم فضاهای آموزشی استان، قدومی اساسی برداریم.

وی خاطر نشان کرد: خداوند توفیق کار خیر را در اختیار هرکسی قرار نمی دهد و خیرین باید از این بابت که چنین فرصتی در اختیارشان قرار گرفته است، بر خود ببالند. افراد زیادی هستند که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند، اما تا کنون توفیق ورود به عرصه کار خیر را پیدا نکرده اند.

مقدسی افزود: زمان به سرعت در حال گذر است و باید از این فرصت اندک دنیا نهایت استفاده را برد و توشه ای برای آخرت خود جمع کرد. اثرگذاری عمل خیرخواهانه خیرین به خوبی در مدارس قابل مشاهده است و چه بسا اگر کمک بسیاری از این خیرین نبود، استعدادهای نخبگان کشور و کسانی که این توانایی ذاتی را در وجود خود داشتند، به هدر می رفت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: خیرین به کار خود عشق می ورزند و در مسیر این امور خیرخواهانه به توصیه و نصایح هیچ کسی احتیاجی ندارند.  

وی با بیان اینکه عمل خیرین می تواند بسیاری از افرادی را که دارای توانایی مالی مناسبی هستند، به انجام کارهای خیرخواهانه تشویق کند، اظهار کرد: امیدواریم اقدامات ارزنده خیرین در سال جاری نیز به مانند سالیان گذشته تداوم داشته باشد و همگی ما بتوانیم راه خیرین را استمرار ببخشیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جشنواره، ساخت مدرسه را فرصتی برای توسعه و اعتلای سطح آموزشی کشور دانست و افزود: اوج انسانیت این است که انسان از خود بیرون بیاید و به فکر همنوع خود باشد، خصیصه ای که در خیرین نمود عینی و واقعی دارد. دستاوردهای خیرین در حوزه مدرسه سازی در نهایت در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد و این نهاد می بایست ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده خیرین، این مدارس و فضاهای آموزشی را برای رشد و توسعه ملی، در اختیار فرزندان این سرزمین قرار دهد.

وی ادامه داد: در لوای اعمال خیرخواهانه خیرین، فرزندان ما یاد می گیرند که تنها به خود فکر نکنند و در لحظه لحظه تحصیل خود در مدارس خیرین، نیک اندیشی خیر را با تمام وجود خود احساس می کنند. دانش آموزان امروز ما باید بفهمند که برای اعتلای جامعه باید از خواسته های شخصی خود عبور کنند و علاوه بر ارتقای خود، توجه به نیازهای همنوع خود را نیز در اولویت قرار دهند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha