• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: mazandaran-48279
  • خبرنگار : 50201

نماينده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس:

نظارت بر ساخت وسازها در کشور جدی گرفته شود

نظارت بر ساخت وسازها در کشور جدی گرفته شود

نماينده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس گفت: نظارت بر ساخت وسازها در کشور جدی گرفته شود و سیاسی نشود.

به گزارش ايسنا مازندران،قاسم احمدي لاشكي در جلسه شوراي اداري شهرستان نوشهر با اشاره به اتفاق ناگوار زلزله اخير كرمانشاه كه موجب از دست رفتن جمعي از هم وطنان و ويران شدن بسياري از بناها شد اظهار كرد:اين زلزله اولين زلزله در كشور نبود و آخري هم نيست و بنابراين بايد هميشه آماده بود.

 وي افزود: زلزله 8 خرداد سال83 كه در اين منطقه اتفاق افتاد تنها 28 نفر آن هم در جاده كندوان و برخي روستاها كشته شدند اما تا مدتها درگير بوديم و حال زلزله بيش از 7 ريشتر با اين میزان كشته و خسارت چقدر استان كرمانشاه و كشور را مي رنجاند.

نماينده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس با تاكيد بر اينكه بايد از اين زلزله ها درس گرفت ابراز كرد: بايد بررسي شود كه اين زلزله چرا این میزان خسارت وارد كرد در حالي كه زلزله 8 ريشتري كه در ژاپن روي مي دهد تنها سه كشته برجاي مي گذارد.

احمدي لاشكي با اشاره به اينكه بايد از نگاه تعهدي به موضوع زلزله توجه شود گفت: بايد ديد مهندسان ناظر ما در احداث بنا تا چقدر نظارت دارند.

وي تصريح كرد: در زلزله بم حدود 30 هزار نفر كشته شدند و 23 هزار در زلزله رودبار كشته شدند و اعتقاد دارم با اين همه زخمي در كرمانشاه ميزان كشته ها به هزار نفر هم مي رسد.

اين مسئول با بيان اينكه در اينگونه اتفاقات و حوادث  آيا گفته شده كه چه كسي مقصر است خاطر نشان كرد: متاسفانه همه چيز را سياسي مي كنيم و از نگاه سياسي ديده مي شود.

احمدي لاشكي تاكيد كرد: كساني كه تخلف كردند بايد با آنها برخورد شود، مسكن مهر و غير مسكن مهر ندارد و بايد كشورداري كرد.

وي با تاكيد بر اينكه همه اينها بايد براي ما درس باشد گفت: هركس  كه مرتكب تخلف شد بايد بيايد جواب دهد، چه سازنده بيمارستاني كه 6 ماه قبل در سرپل ذهاب افتتاح شد و چه ساختمانهاي مهر و غير آن باشد.

نماينده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس با بيان اينكه دادن مجوز به ساخت منزل در كنار رودخانه از روي دلسوزي و ترحم خيانت و ظلم است افزود: مدارس زيادي در زلزله كرمانشاه تخريب شدند كه  اگر روز بود تعداد كشته ها چند برابر مي شد. متوليان ساخت و ساز چه شهرداران ،چه دهياران چه پيمانكاران و چه نظام مهندسي بايد جدي باشند.

وي در ادامه با بيان اينكه وضعيت بودجه كشور خوب نيست، اظهار كرد: آمريكا شيطان بزرگ است و ترامپ هر روز بازي در مي آورد بنابراين  بايد روي پاي خود بايستيم و اقتصاد مقاومتي را در عمل نشان دهيم.

نماينده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس گفت: در بودجه 97 وضعيت اعتباري و عمراني بهتر نخواهد بود. بنابراين مديران دستگاه ها بايد پروژه ها را ارزیابی و آنها كه مهم تر است اجرا كنند.

احمدي افزود: 1.5 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي به پنج بانك براي توسعه اشتغال در روستاها اختصاص مي يابد كه در حوزه دامپروري ،كشاورزي و گليم بافي بكار گرفته مي شود و در اين زمينه بانوان مي توانند ايده هاي خوبي را براي اشتغال در روستاها داشته باشند و اين مبلغ به پنج بانك ملي، توسعه تعاون، كشاورزي، كارآفريني و پست بانك داده مي شود كه بايد نظارت صورت گيرد.

وي با بيان اينكه مردم از وضعيت درمان در بيمارستان نوشهر راضي نيستند، خاطر نشان كرد: بخشي به سيستم برمي گردد كه بايد تعداد متخصصان در نوشهر افزايش يابد.

نماينده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تعداد 18 متخصص طرحي سال قبل آمدند كه الان تنها دو سه نفر باقي ماندند و طرح اشان تمام شد و رفتند، بنابراين بايد انگيزه ايجاد كرد كه بمانند.

احمدي لاشكي عنوان كرد: در خصوص تملك اراضي بايد گفت كه با نصب دستگاه اطراف فرودگاه مالكين ضرر كردند كه وزارت راه و فرودگاه بايد به تعهدات خود عمل كنند.

وي در پايان گفت: استاندار جديد بايد در چينش تدبير داشته باشد و اين نبايد باشد كه اعضاي شورا تامين يك شهرستان همه غير بومي باشند بلكه حداقل يك نفر كه بومي شهرستان باشد در ترکیب قرار گیرد.

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha