• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: orumiyeh-35179
  • خبرنگار : 50145

فرماندار ماکو گفت:

طرح روستای بدون بیکار در ماکو اجرایی می‌شود

 طرح روستای بدون بیکار در ماکو اجرایی می‌شود
فرماندار ماکو گفت: طرح روستای بدون بیکار با لحاظ کردن شرایط قانونی در ماکو اجرایی می‌شود تا روستاهای که شرایط مناسبی دارند شناسایی و برای اجرای این طرح آماده سازی شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شاهین علیزاده در جلسه همفکری و آغاز مطالعات اولیه در خصوص معرفی روستای باغچه جوق به عنوان روستای هدف گردشگری و روستای بدون بیکاراظهارکرد:مطالعات اولیه در خصوص معرفی روستای باغچه جوق به عنوان روستای هدف گردشگری و روستای بدون بیکار اغاز شده است.
وی گفت: روستای باغچه جوق به عنوان یکی از روستاهای برخوردار شهرستان در زمینه گرشگری و توسعه صنعت توریسم است .  
وی بر ضرورت همکاری دهیاران با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بمنظور حفظ بافت سنتی روستا تاکید کرد و افزود: بروز رسانی و تسریع در عملیات اجرای طرح هادی روستا ها میتواند در اجرایی شدن این طرح تاثیر گذار باشد.
فرماندار ماکو، با اشاره به این که، علاوه بر روستای باغچه جوق، روستاهای دیگر شهرستان نیز می توانند در زمینه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان مد نظر صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی و گردشگری قرار بگیرند گفت: روستاهای بارون یکی از روستاهای هدف مذکور است.
وی بر برگزاری دوره های آموزشی برای روستائیان بمنظور آشنایی بیشتر آنها از طرح مورد مطالعه تاکید کرد.
همچنین قلی پور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی دراین جلسه باشاره به این که با امضاء تفاهم نامه بین صندوق کارآفرینی امید با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روستای باغچه جوق در ماکو، بسطام در چایپاره و مارمیشو در ارومیه بعنوان روستاهای هدف گردشگری و روستاهای بدون بیکار مورد مطالعه قرار خواهند گرفت، افزود: بعد از برسی های صورت گرفته مارمیشو ارومیه از لیست گزینه ها به دلیل مسائل خاص حذف گردید.
وی اجرای طرح روستای بدون بیکار را گامی مهم در جهت توسعه اشتغال در روستاها ابراز کرد.
قلی پورگفت: صندوق کارآفرینی امید آمادگی کامل را بمنظور حمایت از طرحهای اشغال زایی و همچین توسعه پایدار روستاها را دارد .
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha