• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-35836

شهردار الوند:

احیای بافت‌های فرسوده الوند از اولویت‌های ما در مدیریت شهری است

احیای بافت‌های فرسوده الوند از اولویت‌های ما در مدیریت شهری است
شهردار الوند گفت: احیای بافت فرسوده ازجمله اولویت‌های ما است و در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های خود در این راستا استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، جعفر جوادی شهردار الوند در جلسه مشترک با مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: عدالت محوری در توسعه شهر و توجه به مناطق محروم ازجمله اهدافی است که از بدو ورود به مدیریت شهری به اعضای شورای شهر ارائه دادم.

وی افزود: احیای بافت فرسوده از اولویت‌های مدیریت شهری است که سعی شده است مشوق لازم در این خصوص از طرف شهرداری دیده شود.

جوادی خاطرنشان کرد: لازم است تدابیر و تشويق‌هايی نیز برای سرمایه‌گذاران اندیشیده شود تا بتوان گام‌های مؤثری را در راستای احیای بافت فرسوده برداشت.

شهردار الوند اضافه کرد: در تلاشیم به‌جای توسعه ناموزون شهر و افزودن زمين‌های زراعی بر محدودهٔ خدمات شهری، نوسازی و بلندمرتبه‌سازی در بافت فرسوده را رونق بخشیم.

وی تأکید کرد: اداره راه و شهرسازی می‌تواند با تعریف مشوّق‌های قانونی، شهرداری و شهروندان را یاری کند.

جوادی اجرای طرح پیاده راه خیابان امام (ره) را که مطالعات آن در سال‌های گذشته صورت گرفته بود و از سال 80 در قالب طرح هادی به شهرداری ابلاغ‌شده بود را جزو اولویت‌های مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: با توجه به نگاه ماشین محور در توسعه شهری لازم است که انسان به‌عنوان محور در این مقوله در نظر گرفته شود.

 جوادی ادامه داد: طرح پیاده راه خیابان امام ایجاب می‌کند تا به‌واسطه وجود مرکز اقتصاد شهر در این خیابان موردمطالعه و بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

شهردار الوند اجرای طرح‌های نیمه‌تمام ازجمله کمربندی جنوبی، غربی و شمالی شهر و همچنین اجرای جاده کمال‌آباد را ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی سال جاری عنوان کرد و گفت: طراحی و اجرای مبلمان شهری، مطالعه پارک 22 هکتاری و اختصاص بخشی از آن به‌عنوان پارک بانوان در دستور کار قرار دارد.

ارتباط تنگاتنگ با شهرداری‌ها از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی است

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این جلسه ضمن اطلاع از وضعیت موجود شهر و شهرداری الوند اظهار کرد: ازآنجایی‌که یکی از برنامه‌های اداره راه و شهرسازی ارتباط تنگاتنگ با شهرداری‌ها است لذا تلاش خواهیم کرد تا ضمن حضور در شهرهای استان در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گيريم.

وی افزود: با بررسی مشکلات شهرهای استان در تلاش هستیم تا راهکارهای کارشناسی شده برای آن‌ها در نظر بگیریم.

حق لطفی خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسات کارشناسی در هفته‌های جاری و بررسی داده‌های واقعی و استدلالات منطقی ضمن دستیابی به درک متقابل از موضوع، در راستای رفع مشکلات شهر الوند گام‌های مؤثری را برداريم.

به گزارش ایسنا در این جلسه موضوعاتی نظیر راهکارهای جذب سرمایه‌گذار، مجوز احداث باغ ویلا، ساماندهی ورودی‌های شهر، بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری، فضاسازی حاشیه رودخانه یالیان و ارائه خدمات فنی و شهرسازی بر مبنای وجود و ایجاد سرانه‌های استاندارد شهری موردبحث و گفتگو قرار گرفت.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha