• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42239

/پیام مخاطبان/

عدم نظارت مسئولین درمان بر بیمارستان‌های خصوصی

عدم نظارت مسئولین درمان بر بیمارستان‌های خصوصی
 یکی از مخاطبان ایسنا طی تماس با این خبرگزاری موضوع عدم نظارت بر ساز‌و‌کار فعالیت بیمارستان‌های خصوصی در قزوین را مطرح کرده و گفت: دریکی از بیمارستان‌های خصوصی قزوین رسیدگی به بیماران بسیار ضعیف است و مسائل مالی و بهداشتی رعایت نمی‌شود گویا نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد.

حامد نجفی همراه بیمار بستری شده در یکی از بیمارستان‌های خصوصی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به عدم رسیدگی بیمارستان‌های خصوصی به بیماران، تصریح کرد: همسرم به‌منظور عمل جراحی دریکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر قزوین بستری شد که متأسفانه مشکلات بسیاری در بیمارستان وجود داشت و رسیدگی به بیماران در سطح ضعیفی بود.

وی افزود: علی‌رغم این‌که بخش انتظار بیمارستان مرتب و تمیز است اما در واقع نظافت در بیمارستان که اصل اساسی است را رعایت نمی‌کنند، برای مثال بیمار را با دمپایی اتاق عمل به سرویس بهداشتی می‌فرستند این در حالی است که اتاق عمل باید استریلیزه باشد.

این همراه بیمار تأکید کرد: در کمال تعجب مشاهده کردیم که در اتاق عمل نیز بوی سیگار می‌آمد که بعد از پیگیری از رئیس بیمارستان این جواب را دریافت کردم که ما بارها به جراحان تذکر دادیم و دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید.

نجفی با اشاره به مسائل مالی بیمارستان‌ها نیز تصریح کرد: در این بیمارستان خصوصی برای همراه هر شب 75 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود که بخشی از آن بابت غذا است، اما در قبال این هزینه کدو پخته و سیب‌زمینی به همراه بیمار به‌عنوان غذا می‌دهند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات در این بیمارستان مسئله تسویه و ترخیص بیماران بعد از ساعت چهار است، در این ساعت بخش ترخیص تعطیل است و بیماران باید در اورژانس طبقه پایین مراحل تسویه را انجام دهند، در این میان از همه بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی هستند مبلغ 300 هزار تومان بدون توجه به نوع بیماری و مدت بستری دریافت می‌کردند.

این همراه بیمار یادآور شد: افرادی که بیمه تکمیلی نداشتند مبالغ بیشتری مانند دو میلیون تومان پرداخت کردند، ما بیمه تکمیلی داشتیم و مبلغ 300 هزار تومان پرداخت کردیم اما بعد از چند روز به طریقی فاکتور بیمارستان به دستم رسید که در آن مبلغ موردنظر 190 هزار تومان درج‌شده بود.

وی افزود: بعد از پیگیری‌های لازم باقی پول را گرفتم اما اگر پیگیری نبود و فاکتور را نمی‌دیدم پول من را برنمی‌گرداندند، از فردی که دو میلیون تومان دریافت کرده بودند نیز پیگیری کردم و بعد از بررسی‌ها مشخص شد که 600 هزار تومان نیز از آن‌ها اضافه گرفته بودند.

نجفی بیان کرد: اگر همین روال هرروز در بیمارستان ادامه داشته باشد مشخص نیست که حق چند نفر تضییع‌ شده است و از چندین نفر پول بیشتری دریافت کرده‌اند، این مشکل همه شهروندان است که باید به‌صورت جدی پیگیری شود، البته بنده شکایت کتبی کردم اما این کفایت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، پیگیری‌های لازم در خصوص نظارت بر بیمارستان‌ها از مسئولین امر صورت گرفته و علی‌رغم چندین بار مراجعه حضوری نیز پاسخی دریافت نشده است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha