• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42246

مشاور وزیر بهداشت:

ایران و عمان بهترین کشورهای اجرا کننده برنامه شهر سالم هستند

ایران و عمان بهترین کشورهای اجرا کننده برنامه شهر سالم هستند
مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی گفت: کشورهای ایران و عمان در منطقه مدیترانه شرقی بهترین نمونه‌های برای اجرای برنامه شهر سالم با مشارکت مردم هستند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، محمد آسایی در نشست تبیین دستاوردهای طرح جامع سلامت ایران که پیش از ظهر امروز با حضور استانداران و مدیران کشور عمان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: هیئت عمانی برای بازدید از شبکه‌های بهداشتی و برنامه‌های شهر سالم و دستاوردهای این برنامه با تأکید بر مشارکت مردم به شهر قزوین سفرکرده‌اند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران آموزش پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی ادغام‌شده است و وزارت بهداشت درمان و آموزش و پیشگیری، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مسئولین درمان استان را نیز بر عهده دارد، ازیک‌طرف آموزش پزشکی و نیروی انسانی بر اساس نیاز مردم صورت می‌گیرد و از طرفی ارائه خدمات به بیماران جنبه علمی دارد چراکه دانشگاهیان در ارائه خدمات دخیل هستند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی اظهار کرد: کشورهای ایران و عمان در منطقه مدیترانه شرقی بهترین نمونه‌های برای اجرای برنامه شهر سالم با مشارکت مردم هستند، در آینده نزدیک این دو کشور دست‌به‌دست هم بدهند و مسئله مشارکت مردم، عدالت اجتماعی و هماهنگی‌های بین بخشی را به تمام کشورهای منطقه گسترش دهند.

وی افزود: قزوین به‌عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح الگوی خوبی است بنابراین استانداران 6 استان عمان و مدیران امور و درمانی این کشور به‌منظور بررسی مسئله سلامت و ایجاد شورای تحت عنوان به قزوین سفر کردند.

آسایی تأکید کرد: در کشور عمان والی‌ها همان استاندار یا شهردار هستند که مسئولیت شهر و استان را بر عهده‌دارند و که هماهنگی بین بخشی و بهبود شهری را بر عهده‌دارند. در عمان مسائل سلامت و مسائل اجتماعی به‌صورت شورایی و تحت نظر والی انجام می‌شود و این مقام تمام هماهنگی بین بخشی و بهبود اوضاع شهر را به عهده‌دارند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha