• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42248

حضور پررنگ بانوان «عمانی» در پست‌های مدیریتی این کشور

حضور پررنگ بانوان «عمانی» در پست‌های مدیریتی این کشور
مدیرکل همکاری‌های خدمات سلامت استان ظفار عمان گفت: بانوان در عمان در پست‌های مختلفی همچون وزارتی، عضو شورای شهر، نماینده، سفیر، آموزش و بهداشت فعالیت دارند همچنین نقش زنان در خانواده پررنگ است، زنان باقدرت و خلاقیت و ابتکار عمل در خانه حضور دارند مسائل خانواده را نیز مدیریت می‌کنند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، خالدالمشیخی مدیرکل همکاری‌های خدمات سلامت استان ظفار عمان و رئیس هئیت بازدیدکننده کشور عمان از قزوین، در نشست تبیین دستاوردهای طرح جامع سلامت ایران که امروز با حضور استانداران و مدیران کشور عمان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: کشورهای ایران و عمان در عرصه‌های مختلف جغرافیایی، تاریخی و انسانی دارای مناسبات کهنی هستند که قابل‌توجه است.

وی افزود: می‌توانیم بگوییم در زمینه‌های تاریخی این مناسبات زبانزد همه است و در مناسبات جغرافیایی نیز مرز آبی امن و طولانی بین دو کشور به وجود آمده است، در عرصه انسانی نیز دین یکسان در دو کشور و روابط خویشاوندی وجود دارد.

رئیس هیئت عمانی یادآور شد: از اینکه در قزوین هستیم خوشحال هستیم، مسائل بهداشتی خوبی در این استان در حال اجرا است و در خصوص جاده مخصوص دوچرخه‌سواران و تأکید شورای شهر قزوین بر این مسائل دریافتیم که فعالیت‌های سودمندی در این استان اجراشده است.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز در عمان فعالیت‌های مشابهی داریم که فرق‌های جزئی دارد اما با همین روند و گرایش و با اندکی تفاوت در عمان انجام می‌دهیم و شهرک‌ها و روستاهای سلامت داریم؛ هر ولایت را یک والی اداره می‌کند و این فعالیت‌ها تحت نظر والی انجام می‌شود.

خالد تأکید کرد: فعالیت‌ها توسط کمیته‌های سلامت و کمیته‌های امور شهرداری‌ها برنامه‌ریزی می‌شود و اعضا آن را افراد مختلفی تشکیل می‌دهند و همه در کنار والی فعالیت می‌کنند؛ فعالیت‌های عمان با همان کیفیت ایران انجام می‌شود؛ ما در کشور عمان وزیر بهداشت و وزیر کشور نیز مانند ایران در کنار هم به اجرای این فعالیت‌های می‌پردازند.

وی افزود: بانوان در عمان در پست‌های مختلفی همچون وزارتی، عضو شورای شهر، نماینده، سفیر، آموزش و بهداشت فعالیت دارند همچنین نقش زنان در خانواده پررنگ است، زنان باقدرت و خلاقیت و ابتکار عمل در خانه حضور دارند مسائل خانواده را نیز مدیریت می‌کنند.
 
در ادامه این مراسم هیئت عمانی از مراکز بهداشتی سطح شهر قزوین بازدید و با روند فعالیت آن ها آشنا شدند
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha