• چهارشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42254

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

اگر شهردار گندم خورده است؛ از بهشت بیرونش کنیم

اگر شهردار گندم خورده است؛ از بهشت بیرونش کنیم
عضو شورای شهر قزوین گفت: اگر شایعات در مورد شهردار قزوین درست است و گندمی خورده شده؛ قبل از اینکه از بهشت بیرونش کنند خودمان با رعایت حفظ حرمت و محترمانه با تقدیم استعفا و هر چیزی که صلاح می‌دانید کار را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، حدود دو هفته است که در فضای مجازی اخباری مبنی بر مسائل اخلاقی و مالی شهردار قزوین مطرح شده است که به تبع آن شهردار باید استعفا دهد، این در حالی است که شهردار و شورای شهر قزوین در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند و این مسائل همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

فرج‌الله فصیحی رامندی در جلسه شورای شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: به مدت دو هفته است که در سطح شهر مسائل نگران‌کننده مربوط به شهردار قزوین مطرح می‌شود، باید در یک جلسه علنی یا غیرعلنی از شهردار دعوت کنیم که توضیحات لازم را ارائه کند تا بتوانیم به‌عنوان عضو شورا در ارتباط با استیضاح و عزل شهردار دخیل باشیم.

وی افزود: اگر این شایعات درست است و گندمی خورده شده قبل از اینکه از بهشت بیرونش کنند خودمان با رعایت حفظ حرمت و محترمانه با تقدیم استعفا و هر چیزی که صلاح می‌دانید کار را انجام دهیم، شهردار باید به شورا توضیح دهد اگر شایعات غلط است بازهم باید به شورای شهر به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیری گزارش داده شود تا بدانیم چه تصمیمی بگیریم.

دخالت در امور شهری قزوین ممنوع

 این عضو شورای شهر قزوین تأکید کرد: من به‌عنوان عضو شورای شهر در این مدت دچار استیصال شدم و با شهردار تماس گرفتم اما گویا تمایل به پاسخگویی ندارد و دوست ندارد در این مورد صحبت کند درحالی‌که این مسائل باید روشن شود.

وی اظهار کرد: شنیده‌شده است که افرادی از تهران آمده و برای انتخاب شهردار در قزوین جلسه گذاشتند، ما در انتخاب شهردار پنجم تجربه بدی داشتیم که نباید تکرار شود، گویا دوستان من در شورا تصمیم‌گیر نیستند؛ اگر قرار باشد دیگران برای ما تصمیم بگیرند اصلاً خوب نیست.

فصیحی خاطرنشان کرد: ما در برابر قرآن سوگند یادکردیم که با تکیه‌بر شرف انسانی تعهد می‌کنیم در حفظ امنیت و انجام وظایف، هرچه‌بهتر رعایت قوانین و مقررات زمینه انصاف را درنظر گرفته و صلاح شهر و شهرداری را رعایت کنیم، قبل از اقدام دیگران خودمان در شورا باید تصمیم بگیریم.

شهردار هنوز در اتاقش مشغول به کار است

حکمت‌الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین نیز در این خصوص گفت: در فضای مجازی صحبت‌هایی شده است و بعضی از خبرنگاران تماس می‌گیرند، عده‌ای می‌گویند شهردار استعفا داده است این در حالی است که هنوز شهردار در اتاقش مشغول به کار است.

وی افزود: تا زمانی که استعفا به هر دلیلی به دست ما نرسد ما نمی‌توانیم در مورد انتخاب شهردار صحبت کنیم، تاکنون هیچ مرجعی مبنی بر این موضوعات نامه‌ای به شورا ارسال نکرده است، اگر مسئله‌ای است باید در جلسه غیرعلنی بررسی و نتیجه آن را برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌کنیم.

داوودی یادآور شد: در حال حاضر شهردار قزوین مشغول به کار است، اما صحبت‌هایی مطرح است که در مرحله نظارتی قرار دارند، بازرسی و نظارت در هر سازمان روندی طبیعی است به مدت سه ماه بازرسی در شهرداری مستقرشده است و حالا هم در سازمان دیگری در حال بازرسی است.

مشورت در خصوص انتخاب شهردار منافاتی با وظایف شورا ندارد

زهرا یوسفی عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند تصمیم مهمی در مورد شهر بگیرند ممکن است با  صاحبنظران مشورت کنند، همه اعضا شورا در جلسات خصوصی شرکت می‌کنند اما قاصدکی برای ما خبر نمی‌آورد یا ما در صحن اعلام نمی‌کنیم.

وی افزود: اگر ما در جلسه خصوصی تصمیم می‌گیرم از چه کانالی اخبار به دیگر اعضا شورا می‌رسد این سؤال جدی است، ما با افرادی که قبول داریم مشورت می‌کنیم، اما رأی قطعی را خودمان در شورا بیان می‌کنیم و کسی هم نمی‌تواند ایرادی بگیرد.

این عضو شورا تأکید کرد: برداشت ما از مجموع اطلاعات است، اگر قرار است اطلاعات نگیریم و چند نفر در جلسه پیشنهاد بدهیم این خودش خیانت است، اما این جلسات جناحی محکوم نیست و ما شهرداری را انتخاب نکردیم چراکه هنوز وضعیت شهردار فعلی به قطعیت نرسیده است.

قضاوت زودهنگام دور از شأن است

سعید دقیقی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز تأکید کرد: طبق آیات قرآن نباید زودهنگام قضاوت کنید، توقع ما این است که حرف‌ها در جلسات خصوصی به‌دوراز رنگ و بوی سیاسی مطرح شود، این‌ها فضایی است که ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد بنابراین نباید از این مسائل با رویکرد سیاسی سوءاستفاده کرد.

محسن حق‌شناس عضو شورای شهر قزوین نیز یادآور شد: در شورا باید آیین‌نامه رعایت شود، تک‌تک اعضا شورا شأن دارند و احترامشان واجب است، راه حفظ شئون رعایت آیین‌نامه است؛ هر عضو شورا می‌تواند در هر اتفاق مربوط به شهر و شهرداری اظهارنظر کند، اگر قوانین شکسته شود شورا را نمی‌توان جمع کرد، در تکلیف جدی باشید.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha