• شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42276

بیشتر متکدیان قزوین غیربومی هستند

بیشتر متکدیان قزوین غیربومی هستند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بیشتر متکدیان استان افراد غیربومی و مهاجر هستند که باید با برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی جلوی فعالیت آن‌ها را گرفت.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام در حاشیه بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین، تصریح کرد: باوجوداینکه تکدی‌گری جرم است اما هنوز عده‌ای از زنان و مردان ایرانی و غیر ایرانی مشغول تکدی گری در سطح شهر هستند و مردم نیز به آن‌ها کمک می‌کنند.

 وی افزود: بیشتر متکدیان استان افراد غیربومی و مهاجر هستند که باید با برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی جلوی فعالیت آن‌ها را گرفت، از طرفی وجود متکدیان در شهر باعث ناامنی و آسیب اجتماعی می‌شود بنابراین باید واحد گشت مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری نسبت به جمع‌آوری متکدیان از معابر، محلات، آرامستان‌ها و سایر مراکز شهر اقدام کرده و آن‌ها را به دستگاه‌های مرتبط معرفی کند .

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: حمایت، توانمندسازی و اشتغال‌زایی این افراد می‌تواند زمینه بازگشت آنان به خانواده را فراهم کرده و جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد و این موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد.

 وی یادآور شد: شهروندان باید مطلع باشند که دستگاه‌های حمایتی و سازمان‌های مردم‌نهاد خیریه بهتر می‌توانند به نیازمندان واقعی کمک کنند و باید هر نوع کمکی از طریق این مراکز به نیازمندان واقعی صورت گیرد، اگر کسی این افراد نیازمند را می‌شناسند می‌تواند به کمیته امداد، بهزیستی یا مراکز خیریه اطلاع دهد تا اقدام عملیاتی و کارگشا در خصوص آن‌ها انجام شود.

 بیدخام تأکید کرد: برای حل مشکلات متکدیان و کودکان خیابانی در وهله اول باید از طریق فضای مجازی، صداوسیما و رسانه‌ها فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم در سطح جامعه صورت گیرد و در گام بعد طبق آئین‌نامه‌ها برای ساماندهی آن‌ها اقدام کرده و بر اساس وضعیت بومی هر شهر برنامه‌ریزی شود .

وی یادآور شد: سامانه ۱۳۷ برای پاسخگویی افراد در حوزه اقامت افراد بی‌خانمان پیش‌بینی‌شده و شهروندان می‌توانند در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت کنند .
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha