• یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: qazvin-42286

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین:

در 2 سال گذشته با حداقل امکانات پیش رفتیم

در 2 سال گذشته با حداقل امکانات پیش رفتیم
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به جایگاه صنفی و قانونی خانه مطبوعات استان و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با این نهاد گفت: متأسفانه در دو سال گذشته صنف مطبوعات با حداقل امکانات و توان مالی و بضاعت اندک به فعالیت ادامه می‌دهد و هیچ بودجه مشخص و مستمری برای این نهاد صنفی تعریف نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان قزوین، جابر خرم‌نیا رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خانه مطبوعات استان قزوین، برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، برگزاری چندین دوره کارگاه آموزشی با رویکرد تخصصی، برگزاری آزمون تخصصی دوره آموزشی خبرنگاری، برگزاری چندین اردو با اهداف آموزشی و تفریحی، نرخ‌گذاری و تعیین حدود آگهی‌های دولتی و قضایی و برخی خدمات رفاهی دیگر را سرفصل خدمات مهم این دوره برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه صنفی و قانونی خانه مطبوعات استان و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با این نهاد عنوان کرد: متأسفانه صنف مطبوعات با حداقل امکانات و توان مالی و بضاعت اندک به فعالیت ادامه می‌دهد و هیچ بودجه مشخص و مستمری برای این نهاد صنفی تعریف نشده است.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به خلأ قانونی در ارتباط با اعمال حاکمیت صنف در حوزه تخصصی خود، عنوان کرد: متأسفانه خلأهای موجود قانونی باعث شده تا برخی مدیران در دستگاه‌های اجرایی در انجام امور مربوط به رسانه و صنف مطبوعات خودمحور عمل کنند و جایگاه خانه مطبوعات را در نظر نگیرند.

مدیر خبرگزاری فارس قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات استان بعد از چهار سال در تابستان سال گذشته عنوان کرد: این جشنواره بزرگ و فاخر، باوجود ممانعت و کم‌کاری برخی مدیران گذشته و مشکلات عدیده و با توجه به قول مساعدت مالی استاندار باشکوه برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه بعد از برگزاری جشنواره هرچه توانسته بودیم منابع مالی جذب کنیم هزینه کردیم و با توجه به وصول نشدن مطالبات وعده داده‌شده به خانه مطبوعات، این صنف مقروض شده و تحت‌فشار است.

خرم‌نیا گفت: در همین راستا لازم است بررسی‌های قانونی و امکانات دولتی موردسنجش قرار بگیرد تا خانه مطبوعات بتواند از محل اعتبارات سازمان‌های مردم‌نهاد بهره‌مند شده و در صورت نیاز در این زمینه حاضر به ارائه طرح نیز هستیم.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین از عدم توجه به رسانه‌ها و صنف رسانه در امور استان گلایه کرد و افزود: متأسفانه در سفر معاون وزیر کشور به استان قزوین، رسانه‌ها نادیده گرفته شدند و در این میان در جلسه مربوط به تشکل‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، هیچ دعوتی از خانه مطبوعات استان قزوین صورت نگرفت و متأسفانه مدیران مربوطه تصمیم گرفتند با حذف جایگاه رسانه‌ها و خانه مطبوعات شأن اصحاب رسانه رعایت نشد.

خرم‌نیا در پایان با تشکر از همکاری و همراهی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مربوط به اصحاب رسانه و خانه مطبوعات تعامل این نهاد صنفی را با رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل روابط عمومی استانداری سازنده خواند و بر تشکیل جلسات منظم برای حل مشکلات رسانه تأکید کرد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha